בארץ

השרים נגד ראשי מערכת הביטחון: "אין גיוון מחשבתי"

לאחר שפורסם כי ראשי מערכת הביטחון תומכים בעסקה שתכלול נסיגת כוחות מרצועת עזה, השרים תקפו. סמוטריץ': "כמו ב-6.10 כל ראשי מערכת הביטחון חושבים אותו דבר" שיקלי: "תרבות ארגונית לא בריאה שמתקשה להכיל עמדות מנוגדות"
דורון בלוך | 
בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שפורסם כי שר הבטחון יואב גלנט, הרטכ''ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, וראש השב''כ רונן בר, כולם מסיכימים לעסקה שתכלול הסגת הכוחות הצבאיים מרצועת עזה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טוען כנגדם על תפיסתם.
בדברים שפרסם בחשבון ה-X שלו, כתב השר סמוטריץ': "כמו ב-6.10 כל ראשי מערכת הבטחון חושבים אותו דבר. אין גיוון מחשבתי, אין איתגור תפיסתי. הם מובילים אותנו שוב לאותה תפיסה מעגלית". והסביר את תפיסתו לגבי כך "כל ראשי מערכת הביטחון הבטיחו לנו שחמאס מורתע, שההתנתקות תביא ביטחון, שאוסלו יביא שלום, שנדע להתמודד עם עסקת שליט. הם טועים בענק גם עכשיו, ובעיקר הם מודים בפה מלא שהעסקה המדוברת מפקירה את מרבית החטופים ומשאירה אותם בעזה לאחר שישה שבועות שבהם ישוחררו רק חלק מהחטופים בקטגוריה ההומניטרית".
גם השרה אורית סטרוק הגיבה על כך בביקורתיות, וכתבה "2004 כל ראשי מערכת הביטחון מסכימים! 2011 כל ראשי מערכת הביטחון מסכימים! 2024 כל ראשי מערכת הביטחון מסכימים!" זאת בהתייחסות להתנתקות מגוש קטיף ולעסקת שליט.
השר עמיחי שיקלי, הגיב על כך בביקורתיות "קונצנזוס של כלל ראשי מערכת הביטחון ובפרט כזה שמיוחצן לעיתונות, אינו מעיד על נכונות עמדתם אלא על תרבות ארגונית לא בריאה שמתקשה להכיל עמדות מנוגדות. זו אותה תרבות שיצרה בין היתר ״נוהל נתק״ בין המטה הכללי למפקדי השדה, סוגיה שראויה לפרק נפרד בתחקירי המלחמה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה