בארץ

צום י"ז בתמוז תשפ"ד: זמני כניסה ויציאה ומה המשמעות?

הצום יחל ב-23 ביולי 2024 ויסמן את תחילתה של תקופת "בין המצרים" - שלושת השבועות המובילים לתשעה באב. מה יהיה מזג האוויר? מה ההלכות ומה זמני הכניסה? כל התשובות בפנים
מערכת ice | 
חג סוכות (צילום shutterstock)
מחר (שלישי) יחול צום י"ז בתמוז, יום תענית בעל משמעות היסטורית עמוקה בלוח השנה העברי. השנה, הצום יחל ב-23 ביולי 2024 ויסמן את תחילתה של תקופת "בין המצרים" - שלושת השבועות המובילים לתשעה באב.
זמני כניסת ויציאת הצום:
ירושלים: כניסה - 04:37, יציאה - 20:08
תל אביב: כניסה - 04:38, יציאה - 20:06
חיפה: כניסה - 04:35, יציאה - 20:09
באר שבע: כניסה - 04:40, יציאה - 20:07
צפת: כניסה - 04:33, יציאה - 20:10
אילת: כניסה - 04:42, יציאה - 19:59

י"ז בתמוז מציין חמישה אירועים טרגיים בהיסטוריה היהודית, כאשר המרכזי שבהם הוא פריצת חומות ירושלים על ידי הרומאים, שהובילה לחורבן בית המקדש השני. אירועים נוספים כוללים שבירת לוחות הברית על ידי משה, הפסקת קורבן התמיד, שריפת ספר התורה, והצבת צלם בהיכל.
בניגוד לצומות חמורים יותר, י"ז בתמוז מתאפיין באיסור אכילה ושתייה בלבד, ללא איסורים נוספים כגון רחצה או שימוש בבשמים. מניחים תפילין בשחרית ובמנחה, ואומרים סליחות ותפילות מיוחדות. השנה, הצום מתרחש בעיצומו של הקיץ, כאשר תחזית מזג האוויר מצביעה על טמפרטורות גבוהות במיוחד:
ירושלים: 32°C
תל אביב: 32°C
חיפה: 31°C
באר שבע: 36°C
אילת: 42°C
עומסי החום הצפויים מציבים אתגר משמעותי בפני הצמים, במיוחד לאור האיסור על שתייה. מומחי בריאות ממליצים להיערך מראש עם שתייה מרובה לפני הצום ולהימנע ממאמץ פיזי ככל האפשר במהלכו.
בעוד הצום מזכיר לנו אירועים היסטוריים טרגיים, הוא גם מהווה הזדמנות לחשבון נפש אישי וקהילתי. בעולם המודרני, י"ז בתמוז מזמין אותנו לחשוב על משמעות האחדות, הסובלנות והתקווה לעתיד טוב יותר.
לסיכום, צום י"ז בתמוז תשפ"ד מציב בפנינו אתגר כפול - לשמר את המסורת העתיקה תוך התמודדות עם אתגרי ההווה. זוהי הזדמנות ייחודית לגשר בין העבר לעתיד, ולחזק את הקשר בין המורשת היהודית לחיים המודרניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה