בארץ

בהלה בתל אביב: כטב"מ התפוצץ בעיר, גבר בן 50 נהרג

מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק, גבר כבן 50 שנפגע ככל הנראה מכטב״מ מצא את מותו, לכוחות ההצלה שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו של הגבר
מערכת ice |  1
אמבולנס (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בסמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, התקבלו מאות דיווחים למרכז השליטה של משטרת מחוז תל אביב, אודות פיצוץ עז שנשמע באזור ת"א. כוחות משטרה גדולים הוקפצו למקום וביצעו סגירה של הזירה, תוך סריקות לאיתור חפצים חשודים ומפגעים נוספים. בין החשדות עומדת האפשרות שמדובר על כטב"ם שהגיע מתימן.
עוד קודם לכן ברשתות החברתיות הבטיחו החות'ים, שיפרסמו מידע על "פעולה איכותית" שביצעו נגד ישראל. על פי דורון קדוש, הדובר הצבאי של החות׳ים, יחיא סריע, נוטל אחריות על מתקפת הכטב״ם בתל אביב: ״המבצע המיוחד, שפרטיו יפורסמו בהמשך, כוון אל תל אביב״.
המשטרה ביחד עם כוחות החירום וההצלה, איתרו במהלך הסריקות בבניין בסמוך לזירה, אדם בשנות ה-50 לחייו כשהוא ללא רוח חיים בדירתו, כאשר סימני רסיסים על גופו. בנוסף, מהמקום פונו 10 פצועים קל(על פי גורמי הרפואה) לקבלת טיפול רפואי. 
מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר קיים יחד עם מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יחיאל בוהדנה, הערכת מצב בשטח עם כלל כוחות החירום וההצלה. בשלב זה משטרת ישראל וחבלני המשטרה, ביחד עם כוחות ההצלה והחירום ממשיכים לפעול בזירה ונערכים לפתיחת צירי תנועה.

המשטרה מיהרה להבהיר בעקבות המקרה: "משמעת אזרחית – מצילה חיים  אנו קוראים לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל". 
גם מתנדבי זק״א הוזעקו לפני זמן קצר לאירוע חריג בעיר תל אביב בעקבות דיווח על גבר כבן 50 שנפגע ככה״נ מכטב״מ, לכוחות ההצלה שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו של הגבר. 
קמב״צ זק״א יחיאל גולדמן מוסיף: "מדובר באירוע חריג מאוד בגזרתינו, צוותי המתנדבים של זק״א מסייעים לכוחות החבלה והמז״פ שפועלים במקום, בסיוע מתנדבים נוספים אנו דואגים לכבוד המת ומסייעים בכל הנדרש".
דובר צה"ל אישר כי מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. כוחות רבים פועלים כעת במקום. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים הפועלים להגנת שמי המדינה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפילו להפגין אי אפשר עכשיו (ל"ת)
    תושב תל אביב 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור