בארץ

עלויות אבטחת משפחות ראשי הממשלה נחשפות: כמה זה עולה בשנה?

שנת 2018 בלטה כשנה היקרה ביותר, עם הוצאה של 8 מיליון שקלים על אבטחת שרה נתניהו ובניה, יאיר ואבנר. לעומת זאת, בשנה האחרונה ירדו העלויות משמעותית, עם הוצאה של 3.4 מיליון שקלים על אבטחת שרה ויאיר נתניהו בלבד. ובכמה מומנו המשפחות של לפיד ובנט?
מערכת ice |  3
נפתלי בנט, יאיר לפיד ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90, פייסבוק/ בנימין נתניהו)
לראשונה נחשפו נתונים מפורטים על עלויות האבטחה השנתיות של קרובי ראש הממשלה בישראל, המכסים את השנים האחרונות. הנתונים מציגים תמונה מורכבת של הוצאות המדינה על הגנת בני משפחותיהם של מנהיגי המדינה.
על פי הפרסום של דפנה ליאל מחדשות 12, שנת 2018 בלטה כשנה היקרה ביותר, עם הוצאה של 8 מיליון שקלים על אבטחת שרה נתניהו ובניה, יאיר ואבנר. לעומת זאת, בשנה האחרונה ירדו העלויות משמעותית, עם הוצאה של 3.4 מיליון שקלים על אבטחת שרה ויאיר נתניהו בלבד.

מעניין לציין כי בשנת 2022, שנה בה כיהנו שני ראשי ממשלה שונים - נפתלי בנט ויאיר לפיד - הוציאה המדינה 5.1 מיליון שקלים על אבטחת קרובי משפחותיהם. נתונים אלו מעלים שאלות לגבי הקריטריונים לקביעת רמת האבטחה ועלויותיה, ומדגישים את האתגר המורכב של איזון בין צורכי הביטחון לבין שיקולי תקציב.
יש להזכיר כי בשנת 2023 החליטה ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי על העברת אבטחת בני משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לידי היחידה הממלכתית לאבטחת אישים 730 של שירות הביטחון הכללי. זאת, בשל התגברות האיומים על ביטחונם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גם על הילדים של לפיד משלמים 2 מיליון לאבטחה על ידי שבכ? (ל"ת)
    ביביסט לשעבר 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לפיד הוא ראש הממשלה ולא ידעתי? (ל"ת)
    יאיר נתניהו 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אבטחה
    משה 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להוסיף לאבטחת ראש הממשלה יותר כסף
    סגור