כסף וצרכנות

החוזה של מנכ"לית חדשות 13 נחשף: זה השכר שתקבל

שכרה החודשי של שמאלוב-ברקוביץ' צפוי לעמוד על כ-80 אלף שקל ברוטו - סכום שנחשב גבוה, נקודת מחלוקת נוספת היא הצמדת נהג פרטי למנכ"לית החדשה, במקביל ניתנה לשמאלוב-ברקוביץ' הזכות למנות שתי משרות אמון
מערכת ice |  4
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום פלאש 90/ משה שי, מערכת אייס)
מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חדשות 13 ממשיך לעורר סערה בתעשיית התקשורת הישראלית, חושף מתחים פנימיים ומעלה שאלות מהותיות על אתיקה, שקיפות וניהול בארגוני חדשות. מעבר לויכוח הציבורי על כישוריה וניסיונה, פרטי חוזה ההעסקה שלה מציתים דיון נוקב על גבולות הסבירות בתנאי העסקה של בכירים בתקשורת, כך על פי פרסום של גלובס שהוציא לאור את הפרטים מחוזה המחלוקת.
על פי הפרסום של גלובס שכרה החודשי של שמאלוב-ברקוביץ' צפוי לעמוד על כ-80 אלף שקל ברוטו - סכום שנחשב גבוה אך לא חריג ביחס לתפקידים דומים. אולם, הסערה האמיתית נסובה סביב תנאים נלווים יוצאי דופן. בראשם, סעיף אי-תחרות ארוך במיוחד, המבטיח לה תשלום משכורת גם במקרה של פיטורין, לתקופה החורגת משמעותית מהמקובל בענף. תנאי זה מעורר חששות לגבי היכולת של הארגון לתקן טעות במינוי, אם תתגלה כזו, ללא עלויות כבדות.

נקודת מחלוקת נוספת היא הצמדת נהג פרטי למנכ"לית החדשה. בעוד שזו עשויה להיראות כפריבילגיה שולית, היא מסמלת פער עמוק בין הנהלה לעובדים בארגון הנאבק כלכלית. עיתונאים בשטח, הנדרשים להגיע במהירות לאירועים חדשותיים, מתקשים לקבל אישור לנסיעות במונית, בעוד המנכ"לית נהנית מנהג צמוד. הפער הזה מדגיש את המתח בין צרכי הייצוג והנוחות של ההנהלה לבין המציאות התפעולית של העיתונאים בשטח.
מרכיב שלישי ומטריד במיוחד הוא הסמכות שניתנה לשמאלוב-ברקוביץ' למנות שתי משרות אמון. זכות זו, הנדירה בארגוני חדשות מסחריים, מעוררת דאגה לגבי עצמאותה המקצועית של מערכת החדשות. הכוונה למנות סמנכ"ל כספים או מנהל דיגיטל חדש מעלה חששות לגבי השפעה בלתי ראויה על תהליכי קבלת החלטות מערכתיות ותקציביות. גורם בכיר בתעשייה הגדיר זאת כ"פתח לשחיתות", מדגיש את הסכנה הטמונה בטשטוש הגבולות בין ניהול מקצועי לבין שליטה אישית.
המקרה של שמאלוב-ברקוביץ' מדגיש דילמה רחבה יותר בתעשיית התקשורת: כיצד לאזן בין הצורך למשוך כישרונות ניהוליים מובילים לבין שמירה על יושרה מקצועית ואחריות כלכלית. בעידן שבו ארגוני חדשות נאבקים על הישרדות כלכלית ורלוונטיות, החלטות כאלה עלולות להשפיע לא רק על המורל הפנימי, אלא גם על אמון הציבור במוסד התקשורתי. האתגר העומד בפני חדשות 13 הוא להוכיח שמינוי זה, על כל מורכבותו, ישרת את האינטרס הציבורי ויחזק את העיתונות העצמאית בישראל, ולא יהפוך לסמל של ניתוק בין הנהלה לעובדים ובין ערוץ תקשורת לקהל צופיו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ערוץ גרוע! חד צדדי! (ל"ת)
    יוסי 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כסף לתוכניות שוות אין, אבל לשכר כזה יש. בושה. (ל"ת)
    סמי 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    אנשים רעבים ללחם ולחשוב שאחת כזו תצטרך להלחם ביוקר המחי
    הלם 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עכשיו אני מבינה מאיזה אנשים בתי מלון מפוצצים ולמה נתבג עדיין מלא הוא מלא ממנכלים כמוהה לא מהרעבים
    סגור
  • 1.
    מאחל לכלבה הליכודית שמשאית תדרוס אותה (ל"ת)
    אמן סלה כן יהי רצון 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור