בארץ

ליברמן: "נתניהו מתכוון לפזר את הכנסת בנובמבר''

חה''כ אביגדור ליברמן טען כי נתניהו מתכוון לפזר את הכנסת בנובמבר'', הבהיר כי הוא רואה בעצמו מועמד ראוי לראשות הממשלה, והציע לשר האוצר סמוטריץ' 'להרשם לקורס מבוא לכלכלה'
דורון בלוך |  1
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בוועידת כלכליסט למצב הבטחוני והפוליטי, שם אמר: "כשמנצחים זה  חייב להיות ברור לכולם, כמו שאחרי מלחמת ששת הימים, אף אחד לא שאל מי ניצח ומי הפסיד".
ליברמן הוסיף להתייחס למצב הבטחוני, עליו אמר כי "לא מדובר בכשל נקודתי, אלא בשנים רבות של תפיסת ביטחון שצריכה להשתנות מהיסוד", וכן על האיום האיראני ''במקום להתמודד עם ראש התמנון, אנחנו כל הזמן מתישים את עצמנו סביב הזרועות''. 
בנוסף, התייחס לסוגיית גיוס החרדים, עליה אמר: ''מערכת הביטחון לא לוקחת אחריות, בורחת מהתמודדות ומנסה לרצות את כולם. אין קבלת החלטות. צריכים לציית לחוק ולהבין שיש חוק גיוס אחד, והוא גיוס חובה לכולם בגיל 18. זה שהצבא לא מממש אותו, בניגוד לחוק ובניגוד לפסיקת בית המשפט העליון, זה חלק מאותה התפיסה שצריך לשנות''. 
בהמשך דבריו, התייחס גם לעניין תקציב 2025: "ראש הממשלה מתכוון בחודש נובמבר לפזר את הכנסת בעצמו. עד עכשיו לא התחילו לעבוד על תקציב המדינה, אותו אמורים להניח באוגוסט על שולחן הממשלה.  תקציב 2025 יהיה קשה מאוד, תקציב של גזירות והשלכות מרחיקות לכת, וכנראה ראש הממשלה ושר האוצר לא רוצים להיות מזוהים עם הגזירות. הוצאות המלחמה עברו את ה300 מיליארד ₪, ואת תקציב הביטחון יהיה חייב להקפיץ, לכן זה מחייב תקציב חדש מאפס. כשאני שומע ששר האוצר סמוטריץ מדבר על תקציב המשכי, אני מציע לו להירשם לקורס מבוא לכלכלה, חייבים תקציב חדש שישקף את כל התמורות והשינויים שעברנו.  והוסיף לטעון כי ''מכיוון שלא מגישים תקציב, וראש הממשלה לא רוצה לעלות לדוכן העדים ב-2 לדצמבר, מסקנתי שבחודש נובמבר הוא יפזר את הכנסת בעצמו, ונצא לבחירות כמה חודשים לאחר מכן''. 
חה''כ ליברמן קרא להקמת קואליציה ציונית, בה גם מפלגת הליכוד, אך ללא נתניהו, לוקחת חלק, ומבהיר גם כי הוא רואה בעצמו המתאים לראשות הממשלה: "בעת הזאת, מבחינת הניסיון, היכולת הארגונית, הניהולית והידע, אני רואה את עצמי כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה'' והוסיף ''אני מקווה שנצליח לפזר את הכנסת עוד לפני חודש נובמבר''.
בדבריו המשיל ליברמן ''כשאתה קונה מוצר ופועל בניגוד להוראות היצרן, המוצר מתקלקל. לנו יש את המוצר, ספרו של הרצל "מדינת היהודים", ויש לנו את הוראות היצרן "אלטנוילנד". כרגע אנחנו פועלים בניגוד להוראות היצרן, ולכן הגענו לאן שהגענו. לא צריך להמציא שום דבר, רק לפעול לפי החזון והוראות היצרן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אביגדור הגבר
    לא יעזור 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם לביבי הייתה ביצה אחת שלך הוא היה נחשב גבר.
    סגור