בארץ

בשווי של 42.5 מיליון שקל: זה המהלך המעניין של דיכטר וסילמן

משרד החקלאות וביטחון המזון והמשרד להגנת הסביבה מכריזים על נוהל תמיכה בהשקעות בתשתיות לטיפול בפוסלת חקלאית בשווי של 42.5 מיליון שקל. בשלב הראשון של הפרויקט, הוקצו כ-2.5 מיליון שקל להכנת תוכניות אזוריות לטיפול בפסולת החקלאית להקמת תשתיות ולקידום מערכי איסוף וטיפול בפסולת החקלאית

מערכת ice |  1
דיכטר וסילמן (צילום יח"צ)

משרד החקלאות וביטחון המזון והמשרד להגנת הסביבה, מפרסמים נוהל תמיכה בהשקעות בתשתיות לטיפול בפסולת חקלאית בהיקף של 42.5 מיליון שקל. המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות וביטחון המזון, בשיתוף פעולה בין משרדי, מציגים באמצעות מנהלת ההשקעות של משרד החקלאות וביטחון המזון, את הקול קורא לתמיכה בהשקעות בתשתיות אזוריות לאיסוף פסולת חקלאית בתקצוב כולל של 42.5 מיליון שקל, שהוקצו מתקציב קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה.

זאת לצד דרישת המשרד לקידום חוקי עזר מקומיים אשר יסייעו בתפעול המערכים החדשים ויתנו לרשויות כלים להסדרת הטיפול בפסולת החקלאית בשטחן. מדי שנה נוצרים במדינת ישראל כ-7 מיליון טונות פסולת חקלאית מארבעה זרמים עיקריים; זבל בעלי חיים, פגרים, גזם ופסולת פלסטיק. כאשר הפסולת לא מטופלת כראוי, היא עלולה להוות מפגע חמור לאדם ולסביבה, דוגמת מפגעי ריח, שריפות וזיהום אוויר, זיהום קרקע ומים, התרבות מזיקים ומחלות ועוד.
בשלב הראשון של הפרויקט, הוקצו כ-2.5 מיליון שקל להכנת תוכניות אזוריות לטיפול בפסולת החקלאית להקמת תשתיות ולקידום מערכי איסוף וטיפול בפסולת החקלאית דוגמת מתקנים למיון וגריסת פסולת חקלאית, ייצור קומפוסט, השבה והפקת אנרגיה מפסולת ועוד. 

(צילום: עוז שכטר, לע"מ)

לאחר שלב האישור, התוכניות הנבחרות על ידי המועצות האזוריות וגורמים נוספים יעברו לשלב היישום. מדובר בשלב שבו תומך המשרד להגנת הסביבה באמצעות מנהלת ההשקעות, משרד החקלאות וביטחון המזון -  שבו יושקע סכום כולל של 42.5 מיליון שקל.
 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, התייחסה לפרויקט המדובר ואמרה: "שיתוף הפעולה שלנו עם משרד החקלאות מאפשר ליישם תוכניות שהוכנו לטיפול במפגעים אלו. פסולת חקלאית שלא מטופלת כנדרש מביאה למפגעים סביבתיים רבים כמו התפרצות מזיקים, שריפות, זיהום אוויר ומפגעי ריח וכן זיהום קרקע ומים. יחד נוביל לישראל נקייה יותר".
שר החקלאות וביטחון המזון, ח"כ אבי דיכטר: "אנו במשרד החקלאות מברכים את השרה להגנת הסביבה על ההירתמות לטיפול בפסולת החקלאית הענפה. משרדנו דוגל בלהפוך פסולת לדשן ובכך לצמצם את נזקי השאריות מהעשייה החקלאית. הדבר יפתור את בעיות פינוי הפסולת של חקלאים מחד, וישמור על ניקיון הקרקעות ואיכותן כמניבות מאידך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתאים לשני האפסים חסרי עמוד השדרה האלה להתעסק בפסולת (ל"ת)
    שני חדלי אישים 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור