בארץ

בגיל 81: הלך לעולמו סמל התמונה המפורסמת בתולדות המדינה

ד"ר יצחק יפעת, מי שכונה "הצנחן הבוכה" ותועד בתמונה המפורסמת של הצלם דוד רובינגר מיום שחרור הכותל המערבי במלחמת ששת הימים, הלך היום לעולמו לאחר מחלה
מערכת ice | 
הכותל המערבי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ד"ר יצחק יפעת, מי שכונה "הצנחן הבוכה" לאחר שצולם בתמונה המפורסמת בתולדות המדינה ביום שחרור הכותל המערבי, הלך היום (שבת) לעולמו לאחר מחלה. הוא הותיר אחריו 3 בנות ו-10 נכדים.
תצלום הצנחנים בכותל המערבי היה המפורסם ביותר של הצלם דוד רובינגר וצולם ב-7 ביוני 1967, עם שחרור העיר העתיקה והכותל המערבי בידי צה"ל במלחמת ששת הימים. הצילום הפך לאחד מסמליהם של מלחמת ששת הימים והקרב על ירושלים.
 
יצחק יפעת, רופא נשים במקצועו, היה בן 24 כאשר היה בין הפורצים לעיר העתיקה בירושלים, ומהראשונים שהגיעו לכותל המערבי. הוא היה הלוחם האמצעי בתמונה האייקונית.
לפני כשנה, שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, את התמונה המפורסמת של הצנחנים משחרור הכותל וכתב: "מדינת ישראל תתקיים לנצח בזכות צור ישראל וצבא הגנה לישראל. רק ביחד ננצח. תמונת צנחנים בשחרור הכותל במלחמת ששת הימים."

אז, רעות עוזיאל, בתו של ד"ר יצחק יפעת, כתבה בתגובה לעמוד הפייסבוק: "אני דורשת שתמחק את התמונה. אני הבת של הצנחן הבוכה אתה לא מייצג לא אותי ובטח שלא את אבא שלי". בשיחה עם N12, עוזיאל סיפרה: "חברים רבים תייגו אותי בפוסט. אבא שלי כאדם שנלחם למען כל המדינה, מתבייש היום במה שקורה במדינת ישראל. הוא וחבריו נלחמו כדי להגן על הארץ הזו, היא של כולנו. כבת של אבא צנחן, הייתי איתו בעשרות ערבי מורשת קרב ואני מחויבת לשמור עליו. הוא היה סנדק הבן שלי ואמר לו: 'אתה תגיע לצנחנים', אצלנו זה בבית קדוש. זה כמו לתקוע לנו אצבע בעין. אבא שלי נלחם בארץ. אני יודעת מה הדעות שלו. אומנם אתה שר, אבל אתה לא יכול לייחס מה שאתה רוצה איך שאתה רוצה - מבלי להתחשב במצולמים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה