בארץ

גלנט הכריע: יאושר כיתוב מסורתי על מצבות חיילים

שר הביטחון גלנט הכריע כי יש לאשר לפי בקשת משפחות הנופלים את הכיתובים 'השם יקום דמו' ואת הכיתוב 'זכרו לברכה'. זאת לפי המלצת המועצה להנצחת החייל, לאחר שצה''ל לא אישר להוספת הכיתוב לבקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין ז''ל
דורון בלוך | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר סירוב צה''ל לאשר את בקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין ז''ל לחקוק את הכיתוב 'השם יקום דמו' על המצבה, זאת על רקע היות המשפחה משתייכת לעדה החרדית, שם נוסח זה מקובל, אתמול (שלישי) התכנסה המועצה הציבורית להנצחת החייל בכדי לדון בנושא, ומסרה את המלצתה לשר הבטחון יואב גלנט שיש לאפשר את הוספת כיתוב זה.
שר הביטחון יואב גלנט, אימץ את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל בעניין הוספת הכיתוב ״השם יקום דמו״ למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, שמשפחותיהם יבקשו זאת. השר גלנט אישר גם את ההמלצה להוסיף את הכיתוב ״זכרו לברכה״ על מצבות צבאיות של חללים, שמשפחותיהם יבקשו זאת. השר גלנט הנחה את משרד הביטחון לפעול לתיקון התקנות להביאן לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כנדרש ע"פ החוק. 
כזכור, חברת הכנסת יוליה מלינוסקי (ישראל ביתנו) אמרה על נושא זה כי "המציאות במדינה השתנתה לאחר השבעה באוקטובר ולאור הצורך בשותפות מלאה ואמיתית עם המגזר החרדי בצבא, מערכת הביטחון חייבת לעשות התאמות ולא ללכת עם הראש בקיר".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה