בארץ

לראשונה מפרוץ המלחמה: נתניהו צפוי להיפגש עם ביידן בוושינגטון

בעוד כשלושה שבועות רה"מ נתניהו צפוי להיפגש בוושינגטון עם נשיא ארה"ב ביידן. כמו כן, נתניהו הוזמן לנאום בפני הקונגרס האמריקני, על אף ההתנגדות של חברי קונגרס רבים וכמה מיועציו של ביידן
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
היום (רביעי), בכיר מהבית הלבן מסר כי בעוד כשלושה שבועות צפויה להתקיים פגישה בין רה"מ בנימין נתניהו וג'ו ביידן בוושינגטון. במהלך אותו הביקור, שייחשב לביקורו הראשון מחץ לישראל מאז פרוץ המלחמה, נתניהו צפוי לנאום גם בפני הקונגרס האמריקני.
יו"ר הקונגרס, מייק ג'ונסון, כינה את הזמנת נתניהו "מפגן חזק של תמיכה בממשלת ישראל בשעת הצורך הגדול ביותר". עם נאומו, רה"מ ייחשב למנהיג הזר הראשון שנוהג ארבע פעמים בקונגרס האמריקני, כאשר הפעמים הקודמות אירעו ב-1996, 2011 ו-2016. במקביל, במשרד רה"מ עוסקים בסוגיית צווי המעצר שבית המשפט בהאג צפוי להוציא כנגד נתניהו, בשל החשש כי במהלך הטיסה לארה"ב יידרש ביצוע של נחיתת חירום באחת ממדינות אירופה הכפופות לבית הדין, וצפויות לאכוף את צווי המעצר.
נציין כי רבים מחברי הקונגרס אינם מרוצים מהגעתו של נתניהו, וחלק מיועציו של ביידן כי מדובר בהתערבות בפוליטיקה האמריקנית ברקע הבחירות שצפויות להתקיים בחודש נובמבר. למרות זאת, גם מנהיג הרוב הדמוקרטי, צ'אק שומר, הצטרף להזמנתו של נתניהו לאחר שהופעלו עליו לחצים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה