בארץ

המועצה המליצה: לאפשר את הכיתובים האלו על מצבות החללים

דיון מיוחד התקיים לבקשת שר הביטחון יואב גלנט לאחר סירוב צה"ל לאשר את חקיקת האמירה "השם יקום דמו" על מצבתו של סרן ישראל יודקין ז"ל. משפחתו משתייכת לעדה החרדית, וזהו משפט מקובל לכיתוב בנסיבות אלו. הארגונים הסכימו: יש לשנות את התקנות
מערכת ice | 
בית קברות (צילום shutterstock)
המועצה הציבורית להנצחת החייל התכנסה היום (שלישי) על מנת לדון בבקשה של משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל להוסיף את הכיתוב "השם יקום דמו" למצבה הצבאית שלו. המועצה, שמורכבת מבני המשפחות השכולות והארגונים "יד לבנים" וארגון אלמנות ויתומי צה"ל, התכנסה לאחר בקשתו של השר לביטחון יואב גלנט לדון בנושא. 
הפרשה שעמדה במרכז הדיון הוא סירוב של צה"ל להוסיף את הכיתוב הי"ד למצבתו של החייל שנפל. משפחתו של יודקין מגיעה מהמגזר החרדי, וזהו הנוסח המקובל במגזר. בהודעה שפורסמה היום לתקשורת הודיעה המועצה כי היא החליטה ברוב קולות כי הביטוי הוא אינו ביטוי חריג. למרות זאת, נמסר מהמועצה, כי היא מעניקה גיבוי מלא לעובדי היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, שפועלת, לדבריהם, באופן מכובד ופעלו גם במקרה זה בהתאם לחוק ולתקנות, למרות הלחץ הציבורי.   
לדבריהם, מדובר במשפט מקובל שהוא חלק מהאמונה היהודית. החברים שהשתתפו בדיון הציעו לפעול על מנת לשנות את התקנות ולאפשר את הוספת הכיתוב עבור משפחות שיבקשו כן. בנוסף, המליצו במועצה לאפשר את הוספת הכיתוב "זכרו לברכה" על מצבות צבאיות במידה ויהיו משפחות שיבקשו כן. המועצה הודיעה כי תמסור את המלצותיה לשר הביטחון יואב גלנט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה