בארץ

"גרסה מרוככת של חוק הרבנים": הצעת החוק שאושרה בקריאה ראשונה

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק לפיה הממשלה תהיה רשאית לתקצב שכר ותקנים במועצות דתיות נוסף על סכומי ההשתתפות שמקבלות המועצות הדתיות מהממשלה, לפי אמות מידה שיקבע השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר. נציגת החשב הכללי: "גרסה מרוככת של חוק הרבנים"

מערכת ice | 
שמחה רוטמן (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ועדת החוקה, אשר בראשה עומד חה"כ שמחה רוטמן,  אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק שירותי הדת היהודיים (תיקון - הסדרת שיטת התקצוב למועצות הדתיות ומועצות אזוריות שאין בהן מועצות דתיות), התשפ"ד-2024. 
בהתאם להצעת החוק,  הממשלה תישא בהוצאות שכר ותקנים שאושרו כדין עפ"י אמות מידה שוויוניות עליהן יחליט השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר, מבלי שיהיה בכך כדי לחייב את הרשות המקומית לשאת בהוצאות גבוהות יותר. 
בדברי ההסבר להצ"ח נכתב כי מטרת תיקון היא לאפשר לשר לתקצב שכר ותקנים של רבנים ובלניות בנוסף על סכומי ההשתתפות שמקבלות מועצות דתיות מהממשלה, וזאת מבלי שהרשות המקומית תחויב בסכום השתתפות מקביל, והכל בכפוף לתקציב המאושר במשרד לשירותי דת. עם זאת, סגן יועמ"ש ועדת החוקה ונציגי משרד האוצר, טענו כי משמעות נוסח החוק יכולה להתקיים לגבי כל נושאי המשרות במועצות הדתיות.
לאחר שנציגת החשב הכללי במשרד האוצר כינתה את נוסח הצעת החוק כ"גרסה מרוככת של חוק הרבנים", מיהר חה"כ שמחה רוטמן לתקוף אותה ואמר: "המושג ריכוך של חוק הרבנים הוא ביטוי פוליטי המנוגד לעמדת הממשלה, השר והמשרד ולחשכ"ל אין שום מומחיות בחוק הרבנים".
רוטמן המשיך להתגייס לדבריה של נציגת החשב הכללי, ואמר: "הייתי שמח לנהל דיון על אופן בחירת הרבנים ורבני ערים, וגם עשינו זאת, איך ממנים ואיך מפסיקים כהונה. ניסינו לעשות הסדר שלם והייתה התנגדות לא עניינית ברובה וזעקות שבר, אבל עד שנעשה את ההסדר השלם, המצוקה שהשלטון המקומי והאזורי חווים, דורשת פתרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה