בארץ

דרמה בפוליטיקה הישראלית: שרת החינוך לשעבר עוזבת את הכנסת

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון הודיעה על התפטרותה מהכנסת "המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה" וגילתה את חזונה להמשך דרכה
דורון בלוך |  1
יפעת שאשא ביטון (צילום פייסבוק/יפעת שאשא ביטון)
חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ממפלגת הימין הממלכתי הודיעה היום (שלישי) על סיום כהונתה, והתפטרותה מהכנסת. בדברים שפרסמה בחשבון ה-X שלה, חשפה את סיבתה לכך.
"לצערי, המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה" כתבה חה''כ ביטון "החודשים בהם ישבתי בקבינט ובממשלה, חידדו אצלי את ההבנה, עד כמה ניתן והכרחי לנהל אחרת את המלחמה, בחזית ובעורף. ואני יודעת שאפשר אחרת. אך דווקא אל מול הידיעה הזו, קשה עוד יותר התחושה שבסיטואציה הנוכחית, יכולת ההשפעה שלי מצומצמת מאוד. לכן, בכאב גדול החלטתי בשלב זה לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטים. לפעמים צריך לקחת צעד אחורה כדי לפרוץ קדימה. זו העת עבורי לעשות כך".
עוד הוסיפה לומר כי "באמת של החיים, כעת אין מלחמה, יש דשדוש. זו כבר אמת ברורה. יש אולי לחימה בעצימות נמוכה והממשלה רחוקה מלפעול בצורה הנכונה להשגת יעדי המלחמה או ברוח צוק העיתים. התחושה היא שהכל עומד במקום. הצפון בהפקרה מוחלטת, תושביו עקורים מביתם בלי אופק חזרה, בהם גם רבים ממשפחתי וחבריי. ניהול אסטרטגיית מלחמה על ידי הדרג המדיני כושל בכל היבט אפשרי, ובנוסף לכל זאת, בתקופה קשה זו לעם ישראל הממשלה גם משתלטת על פעילות הכנסת ועסוקה בעצמה ובחוקים הישרדותיים במקום בכאלה שיקדמו וישרתו את צורכי המלחמה והשלכותיה".
בדבריה כתבה חה''כ ביטון "אפשר אחרת! התייחסתי לכך בחודשים האחרונים, בזהירות ובאחריות הנדרשות בתקופה רגישה זו מבחינה ביטחונית וחברתית, וכמובן שנאבקתי על עמדותיי גם בקבינט ובממשלה".
בסוף דבריה גילתה את חזונה להמשך "אמשיך לפעול ולהשמיע את קולי גם מבחוץ ואולי אף לשרת את הציבור בדרכים חדשות. אני אשוב לעשייה הציבורית בהמשך, כשארגיש שביכולתי להוביל עשייה משמעותית למען עם ישראל, כפי שידעתי בעבר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    To late (ל"ת)
    מכחישת הקורונה 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור