בארץ

גדעון סער: "אנו בפני עימות שיימשך מספר שנים"

חה"כ גדעון סער התייחס למצב הבטחוני בארץ: "עימות שיימשך מספר שנים" ולצורך המערכת הפוליטית שיגזר מכך,  "חייבת להתאים עצמה לאתגר האסטרטגי"
דורון בלוך |  1
גדעון סער (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
יו"ר הימין הממלכתי חה"כ גדעון סער אמר היום (ראשון) במהלך כנס של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב כי אנו עומדים עימות שיימשך מספר שנים, ופרס את משנתו לצרכים הנגזרים מכך.
בדבריו, קרא חה''כ סער להאריך את השירות הצבאי הסדיר ולבצע קיצוצים כואבים במשרדי הממשלה: "אנו בפני עימות שיימשך מספר שנים גם אם יהיו בו הפוגות, אלו יהיו שנים מכריעות לישראל. החברה הישראלית לא תוכל בזמן הקרוב או הנראה לעין לחזור לחיים של לפני ה7 באוקטובר. צבא גדול ותקציב בטחון גדול הם היום בגדר הכרח, לשם כך, נידרש להאריך את השירות הצבאי הסדיר, למצות כח האדם לגיוס מכל גווני החברה הישראלית, להגדיל את תקציב הביטחון ביחס לתל"ג, לבצע קיצוצים כואבים במשרדי הממשלה האחרים. זאת האמת. אחריות פיסקלית תידרש כדי להימנע מקריסה כלכלית לנוכח צורכי הביטחון".
בהמשך דבריו, קרא סער להקמת ממשלה רחבה "המערכת הפוליטית חייבת להתאים עצמה לאתגר האסטרטגי, לעסוק בעיקר ולא בטפל, לחזק את כח העמידה שלנו. יידרשו בשנים הבאות ממשלות רחבות יציבות חזקות יעילות ובעלות כושר ביצוע. לא ניתן יהיה למשל לחזור לסבבי בחירות שאחריהם לא מוקמת ממשלה."
בנוסף התייחס ליחסים עם ארצות הברית וקרא ל"הידוק מערכת היחסים עם ידידונו במערב ובראשם ארה"ב". ועל איראן אמר  כי "היום לא מדובר עוד בחזון או בכוונה בעלמא אלא ברעיון אופרטיבי".
כמו כן  קרא סער להמשך השליטה הישראלית בשטח רצועת עזה. ואמר כי "ללא הנסיגה החדד צדדית מלבנון והפקרת צד"ל לא הייתה יכולה לקום מדינת חיזבאללה" ואמר כי "גם שלטון חמאס לא היה קם אם ישראל לא הייתה יוצאת מעזה בעת ביצוע תכנית ההתנתקות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טעות גדעון
    ייייייישששששש 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו בפני עימות שיחסל את הבית השלישי לזה מובילה ממשלת הזדון
    סגור