בארץ

מבקר המדינה מזהיר: ישראל לא ערוכה כנדרש להתרחבות הלחימה בצפון

במכתב דחוף ששוגר אל ראש הממשלה תיאר אנגלמן את הכשלים שהובילו לבעיות חמורות בתהליך הפינוי של תושבי הצפון והדרום. במרכז: סכסוך על זהותו של הגורם האחראי לאזרחים. בשל כך, הוא טוען כעת, במצב של מלחמה כוללת עם לבנון המשרדים השונים ככל הנראה לא יפעלו כנדרש למציאת פתרון מגורים עבור עקורים נוספים. 

מערכת ice | 
מתניהו אנגלמן (צילום שבוע הסייבר וה AI באוניברסיטת תל אביב)
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, שלח מכתב דחוף אל ראש הממשלה בנושא פינוי וקליטת אוכלוסייה על-ידי משרד הפנים במקרה של התרחבות הלחימה בצפון. לדבריו, משרד הפנים ופס"ל (פינוי, סעד וחללים) לא מילאו את תפקידם כנדרש והם אינם ערוכים לפינוי אוכלוסייה במקרה של לחימה. אנגלמן פנה אל ראש הממשלה בבקשה "לעשות סדר" ולקבוע פעולה ממשלתית אחודה. 
לדבריי אנגלמן, לא רק שמשרד הפנים לא ניהל את הפינוי של תושבי הדרום והצפון, אלא גם קיימות מחלוקות בנוגע לאופן הטיפול והגוף האחראי. לדבריו, משרד הפנים טוען שאחריותו מוגדרת רק במקרה של פינוי לבתי ספר בהתאם להחלטת הממשלה ולא למפונים שהתפנו לכל מקום אחר, למשל לבתי מלון. משרד הביטחון טוען כי משרד הפנים אחראי על הפינוי, גם במידה של פינוי עצמאי וגם במהלך פינוי יזום מצד המדינה. 
דו"ח מבקר המדינה המלא בנוגע לכך צפוי להתפרסם בהמשך, אך כעת התייחס במכתבו למכתבו של גלנט בו הזהיר מפני מלחמה נרחבת בגבול הצפון. בתרחיש שכזה ידרשו להתפנות עוד אזרחים רבים ולדבריו, בשל המחלוקת, מדינת ישראל אינה ערוכה לתרחיש שכזה. בצל האפשרות כי תתרחב המלחמה בגבול הצפוני, הזהירו גורמים אמריקנים, על-פי דיווח CNN כי מערך ההגנה האווירית של ישראל לא יעמוד בתקיפה מאסיבית. במסר נוסף, שפורסם בפוליטקו, הזהירו דווקא גורמי ממשל אמריקנים כי ארה"ב עתידה להתייצב לצד ישראל בסכסוך שכזה. יו"ר ועד התעשייה האווירית אמר גם הוא כי ישראל מחזיקה ב"נשק יום הדין" שיוכל לעזור לה במקרה של הסלמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה