דיגיטל וטק

מבקר המדינה בחשיפה מטלטלת: גורמים עוינים פרצו למשרד רה"מ?

מבקר המדינה תניהו אנגלמן, השתתף בכנס שבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב, שם חשף כי הם בודקים האם גורמים עוינים ביצעו פריצת סייבר למשרד רה"מ, לכטבמים ועוד
מערכת ice | 
מתניהו אנגלמן (צילום שבוע הסייבר וה AI באוניברסיטת תל אביב)
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, השתתף היום (שלישי, 25.6.24) בכנס שבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב. בדבריו התייחס לביקורת שהוא מקיים בימים אלו על היערכות המדינה לאיומי סייבר במלחמת "חרבות ברזל" ולפניה.
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, אמר כי "בימים האלו אנו בוחנים את מוכנות ישראל לאירועי סייבר במהלך מלחמת חרבות ברזל. חלק אחד של הביקורת עוסק בפערים ברמת הגנת הסייבר ובחוסנה של ישראל, ובפעולות שנקטו הגופים הרגולטוריים על מנת לחזק את החוסן. החלק השני בוחן את מוכנותם של גופים קריטיים להתקפות סייבר וכיצד טופלו התקפות אלו".
"כמו כן", המשיך מבקר המדינה: "אנו בוחנים את הדרך שבה ישראל מטפלת בפעולות התודעה (מלחמה בפייק ניוז), הגנת מערכות ה-IT במשרד ראש הממשלה, הגנת הסייבר על כטב"מים, הגנה מפני איומי סייבר על מערכות בקרה של פיקוד העורף והפערים בהמשכיות התפקודית של מערכות מסוימות בצה"ל ביום פתיחת המלחמה".
עוד הוסיף אנגלמן כי "השלמנו דוח על ההגנה מפני איומי סייבר על מערכות ICT באחת מהתעשיות הביטחוניות שלנו. אני רואה חשיבות רבה בביקורות הללו לאור התגברות המתקפות על ישראל בעת הזו. מתחילת כהונתי כמבקר המדינה, אני מקדיש תשומת לב רבה לתחום הגנת הסייבר, טכנולוגיית המידע ולהגנת הפרטיות, לטובת אזרחי ישראל".
אנגלמן הוסיף: "בחודש שעבר נכנסתי לתפקידי כנשיא EUROSAI - הארגון האירופי של מוסדות ביקורת עליונים. בארגון זה חברים 51 מבקרי מדינה מכל רחבי אירופה ומשרדנו מוביל ביקורת בינלאומית משותפת בנושא AI, עם רבים ממוסדות ביקורת המדינה באירופה. במסגרת הביקורת נבחן גם את מוכנותן של המדינות לאיומי סייבר בעידן הבינה המלאכותית". לסיום מסר מבקר המדינה: "אני מבקש לאחל לימים טובים יותר ומקווה לחזרתם של כל החטופים הביתה בשלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה