בארץ

ארה"ב לחיזבאללה: אל תניחו שוושינגטון תציל אתכם

בצל החשש מהסלמה בגבול הצפון, פורסמה הודעה חריגה לתקשורת. על-פי הדיווח אישרו גורמים רשמיים בממשל האמריקני את ההחלטה לעזור לישראל במידה ותתחיל מלחמה כוללת מול לבנון. על-פי ההערכות: פעולה צבאית צפויה להתרחש בשבועות הקרובים
מערכת ice | 
חילופי אש בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
ארצות הברית ממשיכה בניסיון למנוע מלחמה אזורית כוללת. על-פי דיווח פוליטיקו, גורמים רשמיים בממשל האמריקני העבירו מסר חריף לחיזבאללה. במסר נאמר כי ארצות הברית לא יכולה לשמש כבלם למתקפה הישראלית. להפך, על-פי הדיווח הגורמים המדיניים אישרו כי ארצות הברית תסייע לישראל להגן על עצמה מול לבנון. עוד דווח בפוליטיקו כי גורמים אמריקנים רשמיים מעריכים כי תקיפה ישראלית צפויה להתרחש, ככל הנראה, בשבועות הקרובים. 
ארצות הברית אמנם לא מדברת באופן ישיר עם חיזבאללה, משום שהוא מוגדר כארגון טרור, אך השיחות מתנהלות בדרכים שונות, בין השאר דרך מסרים שכאלו לתקשורת. גלנט נמצא כעת בביקור בארצות הברית, במסגרתו נפגש עם גורמים מדיניים שונים. במהלך הביקור דנו גם בהמשך ההסלמה בגבול הצפוני. 
במקביל לביקורו של גלנט, בכירים אמריקנים הגיעו לישראל, ביניהם עמוס הוכשטיין, שליחו של ביידן למזרח התיכון, שהגיע יחד עם שליחים נוספים על מנת לרסן את שני הצדדים ולמנוע הסלמה נוספת. על רקע המתיחות המתמשכת, תושבי הצפון עדיין מפונים מבתיהם. היום פורסם כי הממשלה צפויה להצביע על הארכת תאריך היעד לחזרת המפונים מאזור קו העימות בגבול לבנון עד סוף אוגוסט לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה