בארץ

גלנט בצפון: "משלימים את המוכנות היבשתית והאווירית"

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הערב להערכת מצב במפקדת פיקוד הצפון בצפת עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי: "יש לנו חובה לשנות את המצב בצפון ולהחזיר את האזרחים בביטחון לביתם"
דורון בלוך | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר הביטחון יואב גלנט הגיע הערב להערכת מצב במפקדת פיקוד הצפון בצפת עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, במרכז הערכת המצב, שר הביטחון קיבל סקירה על ההתפתחויות האחרונות בלחימה מול חיזבאללה. השר גלנט העניק דגש מיוחד לשיפור ההתמודדות עם איום הכטב״מים ולהמשך סיכול בכירי חיזבאללה, ואמר לקצינים כי יש לקיים מוכנות מלאה לכל האפשרויות.

״אנחנו מקיימים הערכת מצב בפיקוד הצפון – מבחינתי הפעולה הזאת נובעת על מנת להיות מוכנים להמשך הפעולה שלנו, התכוננות, מוכנות והיערכות כנגד כל דבר שיכול לבוא. צה"ל צבר ניסיון עצום בלחימה כתוצאה מהמלחמה - גם בדרום וגם בצפון וזה נכון על כל המערכים ועל השיתופי פעולה בניהם״ אמר גלנט ״אנחנו משלימים את המוכנות היבשתית, האווירית, מחזקים את מערכי המודיעין ונערכים לכל אפשרות. צריך לזכור את המצב הבסיסי - שחיזבאללה פתח נגדנו במלחמה, בשמיני באוקטובר, יום אחרי חמאס, ומאז הוא לא עצר אותה. יש לנו חובה לשנות את המצב בצפון ולהחזיר את האזרחים בביטחון לביתם ואנחנו נמצא את הדרך על מנת לעשות את הפעולה הזאת, כי כשאני מסתכל אל האזרחים ואני פוגש אותם, גם את הנציגים שלהם וגם את האנשים, יש להם ציפייה ואני חושב שהיא מוצדקת ואנחנו נצטרך ליישם אותה״. 
הרמטכ״ל הרצי הלוי אמר ״שר הביטחון, פיקוד הצפון מעל שמונה חודשים עם חיל האוויר, עם אמ"ן, עם פיקוד העורף, בהתקפה ובהגנה מאוד איכותית. אנחנו יודעים יום-יום, שבוע-שבוע שלשמור את הרמה הגבוהה הזו, ואת התוצאות האלה לאורך זמן, זה לא פשוט ועושים את זה בהצלחה רבה מאוד״. אמר והוסיף ״אנחנו זוכרים כל הזמן - המשימה זה להחזיר את התושבים ליישובים, לבתים, גם בביטחון וגם ביציבות למשך זמן ארוך. פיקוד הצפון על כלל הכוחות עושה לילות כימים כדי לעמוד במשימה הזו, לעמוד בה בצורה טובה״.
עוד אמר הלוי ״אנחנו ביקרנו היום, מפקד חיל האוויר ואני, גם בכוחות ההגנה האווירית. ההישגים הם הישגים מאוד מאוד מרשימים, ואני רואה בכל אחד מהביקורים אנשים יוצאים מן הכלל במילואים ובסדיר. כל ביקור, גם כשחוזרים לאותו מקום, רואים יכולות טובות יותר, דברים שמתפתחים והלמידה הזו היא מאוד חשובה להישגים שלנו קדימה. מה שמחבר בין הלמידה לבין איכות האנשים זו רוח הלחימה שהיא חזקה מאוד, אתה פוגש את זה גם כן בביקורים שלך בכוחות. אנחנו מאוד נחושים, מוכנים היום, ברמת מוכנות מאוד גבוהה, ומכאן לקבל את ההחלטות הנכונות״. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה