בארץ

''הסטטוס קוו לא יכול להישאר'' הח''כ שמדבר כרב וכסא''ל

חבר הכנסת משה סולומון, רב, וסגן אלוף במילואים מאמין שאפשר ללמוד תורה ולשרת בצבא, ואפילו להישאר רבנים, וטוען כי המתווים בהם נהגו עשרות שנים אינם אפשריים עוד. אך טוען כי צה''ל אינו מוכן לכך. בפרסום בחשבון ה-X שלו פרש את דעתו, לאחר שהצביע בעד החוק
דורון בלוך | 
משה סולומון מהציונות הדתית (צילום יהודה כהן)
חבר הכנסת משה סולומון ממפלגת הציונות הדתית פרסם היום (שלישי) בחשבון ה-X שלו על נושא שירות חרדים בצה''ל וחוק דין הרציפות ''כרב, וסא"ל במילואים, אני לא רק מאמין שאפשר ללמוד תורה ולשרת בצבא, אני בחרתי ובוחר בכך. אפשר להישאר דתיים, אפילו להיות רבנים, אין סתירה בין הדברים''.
''מצב מערכת הביטחון בעקבות המלחמה הוא שונה, ונדרשים כוחות לוחמים בהיקפים נרחבים הרבה יותר מכפי שהיה בעבר'' אומר סולומון  ''המתווים והדרכים שבהם נהגנו עשרות שנים אינם אפשריים עוד, הסטטוס קוו לא יכול להישאר כשמדינה שלמה יצאה מסטטוס קוו. אני מאמין ודחפתי למתווה פירון בשנה וחצי האחרונות, אך בעקבות המלחמה אנחנו זקוקים לחיילים. כשמשרתי מילואים עוברים מחודש מילואים בשנה לחודשים רבים. כשחיילים בשירות סדיר נשארים עוד ועוד בשירות, אי אפשר להמשיך עם המצב הקיים''.
סולומון מוסיף על מוכנות צה''ל לנושא ''ומצד שני, צה"ל צריך להראות מוכנות. אי אפשר לגייס ציבור שונה, מבלי לעשות התאמות. צה"ל התאים עצמו לבעלי רגישויות, לבעלי מוגבלויות, לנשים ביחידות לוחמות, לשירות ייחודי לדתיים ולחרדים במסלולי הסדר. ועתה הוא עומד בפני משימה חדשה: התאמת השירות לאוכלוסייה החרדית, התאמה שתביא לצבא אלפי לוחמים, בלי לפגוע במלוא נימה באורח חייהם, תרבותם ואמונתם. כשהצבא יראה לנו, נבחרי הציבור, כי הוא נערך ומוכן לגיוסם של החרדים, בצורה אמתית, נכונה וכנה. אנו נצליח להביא את החרדים לשירות בצבא. לא בכוח, אלא ברצון ייפתחו להם שערים לשירות משמעותי, להשתלבות בחברה ולתרומה למדינה, בלי לפגוע באורח חייהם''.
''ולחבריי החרדים בכנסת אני פונה: זוהי שעתו של הציבור החרדי, להציג את צרכיו, את ההתאמות הנדרשות, ובבוא העת להראות לדור העתיד שלכם: אפשר גם לשרת בצבא, וגם להישאר חרדים. אפשר לשלוח אלפי בחורים לשירות צבאי, ולהחזיק את עולם התורה עם טובי הבחורים'' אמר והוסיף ''השאלה העומדת בפנינו היא לא רק איך משלבים את כולם, אלא איך אחרי כל החלטה שתתקבל, נמשיך לחיות יחד, כעם אחד במדינה אחת''.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה