בארץ

למרות הפרישה, גנץ חוטף ביקורת ממפלגת העבודה: ''מאוחרת מדי''

גם לאחר שפרש מממשלת החרום עם נתניהו, ספג יו''ר המחנה הממלכתי ביקורת קשה מחברי מפלגת העבודה, ''החלטתו לפרוש מממשלת המחדל הגדול בתולדות המדינה – הכרחית, ראויה, אבל מאוחרת. מאוחרת מדי''
דורון בלוך |  1
בני גנץ (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
לאחר שנשא השר בני גנץ הצהרה הערב (ראשון) בה הכריז על פרישתו, כפי שהבאנו כאן, יחד עם חברי מפלגתו השרים גדי אייזנקוט והשר חילי טרופר ממשלת החרום, ספג גנץ ביקורות גם מהשמאל הפוליטי.
יו''ר מפלגת העבודה יאיר גולן אמר כי אין לי ספק כי ברמה האישית היו לבני גנץ כוונות טובות. הוא פטריוט שחרד לגורלה של הארץ הזו – בדיוק כמונו. החלטתו לפרוש מממשלת המחדל הגדול בתולדות המדינה – הכרחית, ראויה, אבל מאוחרת. מאוחרת מדי. לבני גנץ ולמחנה הממלכתי יש אחריות ישירה לכל מה שהתרחש במדינה מאז הצטרפו לממשלה. מאז השלמת העסקה הראשונה לשחרור חטופים, ישראל נשאבת למדרון שמוביל אותה לרצף של מחדלים, כישלונות, ביזיונות ואסונות''.
החלטתו של בני גנץ להעניק החייאה מלאכותית לממשלה המסוכנת והקיצונית בתולדות המדינה מתבררת כשגיאה אסטרטגית קשה. שגיאה שהביאה לפגיעה עמוקה בחוסן הלאומי, בביטחון ובתחושת הסולידריות החברתית.
גנץ הכשיר הלכה למעשה את ממשלת הפשיסטים והכהניסטים. אלה המשיכו, בחסות האסון הנורא, להחריב את מנגנוני המדינה וערכי היסוד שלה. הם המשיכו בהפקרת החטופים, בהפקרת תושבי הדרום והצפון, בהסתה משולחת רסן נגד ציבורים שלמים, נגד משפחות החטופים ונגד צה״ל, ובפגיעה אנושה בשלטון החוק ובדמוקרטיה.
בסוף דבריו, קרא לגולן לגנץ ''ישראל זקוקה לאופוזיציה שמוכנה להילחם על נשמתה ודמותה. בלי גלגולי עיניים. בלי רגשות אשמה. אופוזיציה שלא מפחדת להתעמת על מה שחשוב באמת. אנחנו ממשיכים במסע חיינו להצלת העם והמדינה. בני, אתה מוזמן להצטרף. ברוך הבא.״
חברת הכנסת מרב מיכאלי אמרה: ''החודשים הארוכים שישבו גנץ ומפלגתו בממשלת השבעה באוקטובר חיזקו ונירמלו שוב את נתניהו. הנזק שנגרם לישראל הוא עצום. אני יכולה רק לקוות שהם יתמסרו עכשיו להיות האופוזיציה שמדינת ישראל צריכה באמת, כדי להחליף את הממשלה הרעה הזאת''.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רקביבי
    ליברמן 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם עילג ולא ראוי
    סגור