בארץ

מרב מיכאלי בביקורת חריפה על בן גביר: הטרגדיה של ירושלים

מיכאלי התקוממה כנגד דבריו של בן גביר 'בשביל "החמאסניקים" יש יום ירושלים?? לא בשביל ירושלים?' וכינתה את ירושלים 'עיר חטופה בידי גורמים קיצוניים משיחים'. וטוענת כי התקומה צריכה להתחיל מהבירה
דורון בלוך | 
איתמר בן גביר, מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מתוך אתר הכנסת)
"יהודים יצעדו בשער שכם ויעלו להר הבית על אפם וחמתם של החמאסניקים. צריך להכות אותם במקום שהכי חשוב להם". משפט אחד של השר איתמר בן גביר, שמספר את הטרגדיה הגדולה של ירושלים'' כותבת מיכאלי ומתקוממת ''בשביל "החמאסניקים" יש יום ירושלים?? לא בשביל ירושלים, לא בשבילנו? בשבילם??''
''כמה שירים נכתבו על ירושלים, שהיא עיר של שלום, שרו עליה אין סוף שירי ברכה. עיר שמגלמת את השוויון והדו קיום בדרך היפה ביותר''. מתארת מיכאלי ''אבל האמת היא ש-57 שנים אחרי שאיחדנו את ירושלים, ירושלים רק הולכת ומתרחקת מעיר השלום והתקווה שדורות כה רבים חלמו עליה. ממשלות הימין הרסו ביודעין ובכוונה את המרקם החברתי הרגיש של העיר שאמורה להיות עיר של אחדות. מבחינתם, ירושלים צריכה להיות עיר היהודים, גם במחיר של אלימות וחורבן. השליטה היא ערך עליון, ובינתיים ירושלים הפכה לעיר קשה, שקשה לחיות בה. עיר ענייה, עיר מסוכנת, עיר עוינת''.
 
עוד מוסיפה מיכאלי לטעון כי ירושלים היא הראשונה לשלם את מחיר המדיניות הרעה והכושלת של הימין. את מחיר השיסוי, מחיר העמקת הפערים, מחיר הגזענות וחרחור המלחמה, מחיר הנצחת והעמקת הסכסוך.

''אם ישראל רוצה שתהיה לה תקומה, ירושלים חייבת לחזור להיות ירושלים של זהב, של כסף ושל אור''. כתבה מיכאלי והוסיפה ''לא עיר של מחלוקות וריב. מעיר חטופה בידי גורמים קיצוניים משיחים שרק מחרחרים שנאה, לעיר שבה לכל אחת ואחד יש מקום שווה בה. עיר של כולן וכולם. עיר בה מניפים את דגל ישראל בגאווה ומתוך ציונות, ולא מתוך נקמה ואלימות. לא ננוח עד שבירושלים תנשב רוח של תקווה ושלום וכך גם בכל מדינת ישראל''.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה