בארץ

המאבק על שינוע נפטרים: "כל יום שעובר משפחות נקרעות"

במצב הקיים המדינה משלמת עבורה העברת המת רק בתוך הרשות בה הוא רשום במשרד הפנים. בביטוח לאומי הציעו מתווה שיאפשר הסעות בכל רכבי המדינה. משרד האוצר חוסם את יישומו: "לא התקבלה הנחייה ישירה מהשר"
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משרד האוצר לא מוצא את התקציב הדרוש ובינתיים משפחות הנפטרים משלמות אלפי שקלים מכיסן. הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה התכנסה היום (רביעי) לדיון בנושא העברת נפטרים מחוץ לרשות בה הם מתגוררים. 
במצב הנוכחי המדינה מממנת את העברת הנפטר רק באותה הרשות בה הוא נמצא. במידה ומשפחתו מעוניינים להעבירו לקבורה ברשות אחרת עליהם לשלם אלפי שקלים מכיסן על העברה. במשרד הבריאות טוענים כי גיבשו תקנות שיאפשרו לספק שירות של העברת נפטרים במימון המדינה לכל חלקי הארץ, אך במשרד האוצר לא מאשרים את התוספת התקציבית של 6 מיליון שקלים. במשרד לשירותי דת זועמים ואומרים "בכל יום שעובר משפחות נגזלות". 
רועי בבאי מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר: "עדיין לא קיבלנו הנחייה ישירה משר האוצר למצוא מקור תקציבי. אנחנו צריכים הנחייה מהממשלה שקובעת את סדרי העדיפויות של התקציבים כדי למצוא את המקור התקציבי הרלוונטי". הדאגה של גורמים שונים היא מכניסת שחקנים פרטיים לענף, שעושים זאת ללא פיקוח הדוק. 
"חברות האמבולנסים הפרטיות מנצלות את המצב ומעבירות נפטרים בין רשויות במחירים מופקעים", אמר בדיון יהושוע ישי, מנכ"ל פורום חברות קדישא. גם ח"כ פינדרוס הצטרף לדאגה ואמר: "כאשר יש פתח למערכות פרטיות להיכנס הן עושות את זה בצורה לא מפוקחת ולא מבוקרת. למעשה המדינה מממנת שירותי קבורה ושינוע של נפטרים, אבל זאת זכות שלא תמיד מגיעה אל האזרחים במקרים שיש צורך להעביר נפטר בין רשויות שונות. למדינה יש אינטרס גדול לסתום את הפרצה הזאת ולממן העברת נפטרים בין כל חלקי הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה