בריאות

3,000 שקל לפינוי גופה: האמבולנס הפרטי שעוקץ משפחות שכולות

פינוי גופת אדם שנפטר בבית לבית העלמין, ניתנת על חשבון המדינה ללא כל עלות. למרות זאת יש מי שעוקץ משפחות ברגע הקשה ביותר שלהן וגובה אלפי שקלים תוך שהוא עובר על החוק
מערכת ice | 
אמבולנס-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
כאשר קרוב משפחה נפטר בביתו, משפחתו נדרשת בשעת צערה לסוגיית העברת הגופה לקבורה בבית העלמין. מסתבר שיש כאלה המנצלים ניצול ציני את המצב, וגובים מהמשפחות אלפי שקלים על שירות שאמור להינתן בחינם.
בחדשות 12 פורסם כי על פי חוק משנת 2016, המדינה נושאת בהוצאות הובלת הנפטר מביתו בכל שעות היממה, כולל שבתות וחגים. לנהג אמבולנס פרטי אסור למכור מוצרים ושירותים נוספים למשפחה האבלה, והוא חייב לפי החוק לעדכן שהשירות אפשרי וחינמי מטעם המדינה.

מסתבר שלא מעט משפחות נפלו קורבן לעוקץ מ"אמבולנס אוראל" לאחר שבעליו חיים ביטון גבה מהם עד 3,000 שקל עבור פינוי הגופות לקבורה, בניגוד לחוק.
במהדורה הובא סיפור משפחה של מזל ז"ל, שנפטרה במפתיע בביתה בליל שבת. הפרדמדיק עדכן את בנותיה ההמומות שצריך להזמין אמבולנס פרטי לפנות את הגופה. הן חשבו שבשבת אין עם מי לדבר, אז חיפשו בגוגל והתקשרו ל"אמבולנס אוראל".
הנהג שהגיע דרש מהן 2,800 שקל, ורק במזומן. בנוסף לקח מהבנות את כל הניירת וייפוי כוח בכתב שהן מאשרות לו להוציא רישיון קבורה. רק לאחר ששוחחו עם חברה קדישא, הבינו שלא היו אמורות לשלם כלל. הן ביקשו מבעל האמבולנס את הכסף בחזרה, אך הוא סרב. תלונה שהגישו במשטרת מסובים, נסגרה מחוסר ראיות.
מקרה דומה ארע למיכל, שאחותה התאומה נפטרה לאחר מחלה קשה. גם היא מצאה בגוגל את 'אמבולנס אוראל', ובטלפון נאמר לה שעלות הפינוי 2,200 שקלים. אך כשהנהג הגיע, המחיר עלה ל-3,000, בטענה של "עלות נוספת של שמירה בקירור"'.
חשוב לדעת: הובלת נפטר בשעות העבודה נעשית על ידי חברת הקבורה ללא תשלום. הובלה בערבים, בשבתות ובחגים נעשית באמצעות פנייה למוקד פינוי נפטרים של המשרד לשירותי דת: *0120 - ללא תשלום.
חיים ביטון, בעלי "אמבולנס אוראל", מסר בתגובה: "נאמר למשפחה שהשירות הוא בעלות של 2,200 שקלים בגין פינוי הנפטר פלוס הוצאות קירור ואחסנת הנפטר. הוסבר למשפחה לפני ההגעה ליישוב על כל העלויות בטלפון, ונאמר לה שאנחנו חברה פרטית ושהשירות בתשלום. אנחנו חברה בעלת שם טוב וידועה בנתינה. אנחנו אנשים ישרים והוגנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה