בארץ

"קרב הרואי": הקצין הבכיר שגופתו נחטפה יובא לקבורה

אל"מ אסף חממי שירת בתפקידו האחרון כמפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. ב-7 באוקטובר נפל עם חייליו בהיתקלויות סמוך לקיבוץ נירים. גופתו נחטפה ונמצאת בידי החמאס, ישראל גד, ראש העיר קריית אונו: "גיבור ישראלי, הצליח למנוע מהמחבלים לבצע טבח"

מערכת ice | 
אסף חממי (צילום דובר צהל)
דובר צה"ל פרסם אמש (שבת) כי אל"מ אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפל בקרב גבורה ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה יחד עם גופות חללים נוספים אשר מוחזקות בידי החמאס. אל"מ חממי הוקפץ עם פרוץ המלחמה יחד עם החפ"ק, ובהיתקלות עם עשרות מחבלים סמוך לקיבוץ נירים הוא נהרג.
צה"ל, שקיבל מידע מודיעני זמן רב יחסית לאחר המאורעות, הכריז על מותו והודיע כי גופתו נמצאת ברצועת עזה יחד עם גופתם של שני חיילים נוספים, ובהם קיריל ברודסקי, חייל בחפ"ק של אל"מ חממי ותומר יעקב אחימס, הקשר הצבאי שלו. עם זאת, לאחר שנאספו די ממצאים שקיבלו אישור של הרבנות הראשית הוא יובא לקבורה.
אל"מ חממי, בן 40 בנופלו, התגורר בקריית אונו והתגייס בשנת 2001 לחטיבת גבעתי. בין השנים 2016 ל-2018 שירת כמפקד גדוד צבר, ולאחר מכן שירת במשך שנתיים כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הקומנדו. נוסף על כך, שירת כמפקד חטיבת הנגב. אסף הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.
ישראל גד, ראש עיריית קריית אונו, ספד לאל"מ חממי: "גיבור ישראלי, בבוקר השבת השחורה אסף ז"ל, מפקד החטיבה הדרומית, הוזעק יחד עם צוות החפ"ק שלו במטרה להגן על קיבוץ נירים, שם התחולל קרב הרואי של כיתת הכוננות שהצליחה למנוע מהמחבלים לבצע טבח בקיבוץ, כפי שעשו בקיבוץ ניר עוז הסמוך". הלווייתו של חממי תתקיים מחר (שני) בשעה 11 בבוקר בבית העלמין הצבאי קריית שאול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה