בארץ

מהומה במליאה: צעקות בדיון על החוק שיחלט מיליארדים מהרש"פ

בהצבעה על החוק שיחלט שלושה מיליארד שקלים שקוזזו מהרשות הפלסטינית, חברי הכנסת הערבים התלהמו ויצאו מהמליאה. חבר הכנסת סוכות: "רק התחלנו"
דורון בלוך | 
צבי סוכות (צילום יונתן זינדל פלאש90)
הצעת חוק שיזם חבר הכנסת צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית, כי הכספים שכיום מקוזזים מתקציב מהרשות הפלסטינית בעקבות תשלומיה למשפחות מחבלים, ייכנסו בצורה מיידית לקופת המדינה.
מהלך זה, יוסיף לקופת המדינה באופן מיידי כשלושה מיליארד שקלים, וכן תוספת של לפחות חצי מיליארד שקלים בכל שנה בה תמשיך הרשות הפלסטינית לשלם למשפחות מחבלים.
בהסבר להצעת חוק זה נכתב כי "הצעת חוק זו מבקשת להציב לוחות זמנים ולקבוע כי לאחר חצי שנה ממועד פרסום החוק המוצע, אם הרשות תמשיך לשלם כספים למחבלים בזיקה לטרור, אזי יחולטו כספים אלה לטובת אוצר המדינה, וינוהלו על ידי החשב הכללי לטובת נפגעי הטרור".
לפני ההצבעה, חברי הכנסת הערבים התלהמו ואף יצאו מהמליאה, חבר הכנסת סוכות הגיב לאחמד טיבי: תתבייש לך, היית יועץ של ערפאת. גם אותך נעיף מהבית הזה. תומך טרור. רק התחלנו''.
 
קרדיט: ערוץ הכנסת
חוק זה מגיע גם כהמשך לדברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי יש לנקוט בצעדים כנגד הרשות הפלסטינית בעקבות החלטת בית הדין בהאג.
השר סמוטריץ' מסר על הצעת חוק זו: "״אין מוסרי וצודק יותר מהיוזמה שהכספים המוקפאים של הרש״פ שמועברים למשפחות מחבלים ולטרור יועברו לתקציב המדינה ולשיקום וחיזוק עוטף ישראל מנזקי הטרור. זה צעד חשוב לתיקון. אני מברך את ח״כ סוכות על החוק החשוב הזה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה