בארץ

כלי שיט של צבא ארה"ב נסחף לחופי אשדוד, המצילים ניסו לחלצו

הכלי מסוג דוברה, היה בדרכו לרצועת עזה ונסחף למזח בשפלה. כלי השיט ככל הנראה נסחף צפונה בעקבות הרוחות הערות והגלים הגבוהים. הוא היה בדרכו לרציף הימי בעזה שהוקם על מנת להעביר סיוע הומניטרי לרצועה. לפי הפנטגון, עלות פרויקט המסדרון הימי צפויה להגיע לכ-320 מיליון דולר לפחות
מערכת ice | 
טנקים בגבול עזה (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
כלי שיט צבאי אמריקני שטוח מסוג דוברה, שהיה בדרכו לרציף הימי מול חופי עזה, נסחף הלילה (בין שישי לשבת) לחוף באשדוד. חיילים מצבא ארה"ב שהגיעו עם נחתת הגיעו לשטח בניסיון לחלץ אותו. בדובר צה"ל מסרו כי הצבא האמריקני צפוי להוציא הודעה בקרוב.
הרציף הימי הוקם בידי הצבא האמריקני, בהוראת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במטרה לספק לתושבי רצועת עזה סיוע הומניטרי כמו מזון, מים, ציוד רפואי ותרופות. כלי השיט ככל הנראה נסחף צפונה בעקבות הרוחות הערות והגלים הגבוהים. גם מצילים בחוף הים באשדוד ניסו לסייע לאמריקנים לחלץ את כלי השיט.
על פי הדיווח בדה מרקר, ההכנות להקמת הרציף בוצעו בידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ויחידות צה"ל. מדובר ברציף ימי שמורכב ממשטח צף שאליו אמורים להגיע טונות של סיוע הומניטרי. לפי הפנטגון, עלות פרויקט המסדרון הימי צפויה להגיע לכ-320 מיליון דולר לפחות.
משלוחי הסיוע אמורים להגיע קודם כל לקפריסין דרך האוויר או הים – שם צפויים לעבור בדיקה ביטחונית בנמל לרנקה בידי האמריקנים. בדה מרקר מרחיבים כי משם מטעני הסיוע יועמסו על גבי אוניות מסחר שישוטו למרחק של 320 ק"מ לכיוון המשטח הימי הצף בחופי עזה, ומשם המשלוחים יועברו באמצעות משאיות צבאיות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה