בארץ

חייל קרא למרד נגד שר הביטחון והרמטכ"ל? "אנחנו נראה לכם מה זה"

הסרטון הופץ ברשתות החברתיות, ובו נראה לוחם מילואים רעול פנים, כשהוא קורא ליואב גלנט: "אתה לא יכול לנצח מלחמה. תתפטר". הוא הוסיף: "תחליף את התקליט או שנלך רק עם ראש הממשלה". גם בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, שיתף את הקטע שהפך לוויראלי. דובר צה"ל: "הפרה חמורה של פקודות צה"ל"
מערכת ice |  1
צילום פלאש 90/ אייל מרגולין
ביממה האחרונה פורסם ברשתות החברתיות סרטון בו נראה חייל מילואים רעול פנים, כשהוא קורא לכאורה למרד בשר הביטחון האלוף (במיל') יואב גלנט וברמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. צה"ל הודיע היום (שבת) כי הפרקליטה הצבאית הורתה על פתיחת חקירה של מצ"ח, והרמטכ"ל הורה לקיים שיח פיקודי מיידי בכל היחידות.
בסרטון, נראה חייל מילואים כשהוא קורא לכאורה להמרדה מתוך מבנה ברצועת עזה. "חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית. לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות של חמאס, פת"ח או כל ישות ערבית אחרת. ראש הממשלה, חיילי המילואים מאחוריך. נישאר פה עד הסוף, עד הניצחון".
 
הוא פנה לשר גלנט ואמר: "אתה לא יכול לנצח מלחמה. תתפטר - אתה לא יכול לנצח את המלחמה ולפקד עלינו. אני מודיע לך אדון גלנט - אם לא נלך עד הניצחון, 100 אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה ותחת אבטחה שלנו נקשיב למנהיג אחד - לא שר הביטחון ולא הרמטכ"ל. זה ראש הממשלה".
 
עוד נשמע החייל אומר בסרטון: "תחשבו טוב-טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות. האחים שלנו לא נרצחו או נאנסו סתם. רוצים ניצחון, הכרעה... מי שפגע בעם ישראל ובאחים שלנו - אנחנו רוצים להשמיד אותו, ואתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. תחליף את התקליט או שנלך רק עם ראש הממשלה. רציתם הפיכה צבאית - אנחנו נראה לכם מה זה הכרעה ומה זה ניצחון, איך יהודים אמיתיים מנצחים".
את הסרטון שיתף גם בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, בחשבון הטלגרם שלו.
דובר צה"ל מסר בתגובה: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה"ל וערכי צה"ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פתאום הצבועים מתעוררים בגלל סירוב פקודה?
    סוזי 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    איפה היו הצבועים כשפחים לנשק דיברו על סרבנות?
    סגור