בעולם

גלנט נגד נתניהו: "לא אסכים להקמת ממשל ישראלי צבאי בעזה"

על רקע הלחימה המתמשכת, שר הביטחון מכנס מסיבת עיתונאים בה דורש מראש הממשלה לקבל החלטות חותכות בסוגיית "היום שאחרי" בעזה. נתניהו בתגובה: "לא מוכן להחליף את חמאס בפתחסטן". שרים בממשלת נתניהו קוראים לפיטוריו של גלנט
מערכת ice | 
יואב גלנט, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, נעם ריבקין פנטון)
על רקע מלחמת חרבות ברזל והפעילות הצבאית שהחלה לאחרונה ברפיח שבדרום רצועת עזה, קיים אמש (רביעי) שר הביטחון, יואב גלנט מסיבת עיתונאים בקריה. במהלכה תקף באופן פומבי את מדיניותו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו בניהול המלחמה ודרש לקבל תשובה לשאלת "היום שאחרי" עליה לטענתו לא קיבל מענה במסגרת ישיבות הקבינט עד כה.
בהצהרתו טען כי בחירתו של נתניהו לא לקבל החלטה חד משמעית בסוגיית "היום שאחרי" תוביל לאחת מבין שתי האפשרויות: חזרתו של חמאס לשלטון או שלטון ישראלי  צבאי בעזה. כאשר האחרונה, היא "חלופה רעה" לדעתו של גלנט. "ממשל צבאי ישראלי יהפוך להיות המאמץ הביטחוני והצבאי הראשי של מדינת ישראל בשנים הבאות על חשבון זירות אחרות. לא אסכים להקמת ממשל צבאי ישראלי בעזה" אמר.

בסיכום הדברים, הפציר בנתניהו להכריז כי "ישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה ולא תקיים משטר צבאי ברצועת עזה". ראש ממשלת ישראל לא נשאר חייב ושחרר סרטון תגובה בו טען כי "לא מוכן להחליף את חמאס בפתחסטן". הוא הרחיב את דבריו: "כל עוד חמאס נשאר על כנו, אף גורם אחר לא ייכנס לנהל את עזה אזרחית התנאי הראשון להכשרת הקרקע לגורם אחר הוא לחסל את חמאס, ולעשות זאת בלי תירוצים". 
 
בתגובה לדבריו של גלנט, השר בני גנץ הביע את תמיכתו באומרו: "שר הביטחון אומר דברי אמת - אחריותה של הנהגה היא לעשות את הדבר הנכון עבור המדינה, בכל מחיר ".
מילים אלה מגיעות אחרי חודשים ארוכים של שתיקה בהם הייתה ציפייה מגנץ ואיזנקוט מהמחנה הממלכתי להביע ביקורת על התנהלות המלחמה.  
שרים בממשלתו של ראש הממשלה וביניהן איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' קראו לפיטוריו של שר הביטחון.  אירוע זה קורה על רקע פרסום שמותיהם של חמישה חיילי צנחנים שנהרגו בעזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה