בארץ

ההתנחלויות יקבלו מענקים על חשבון הנגב? אושר החוק של ח"כ הר מלך

הקואליציה העבירה בקריאה טרומית את הצעת החוק של לימור סון הר מלך שמבקשת להכליל מספר יישובים ביהודה ושומרון תחת "אזור הנגב". אם ההצעה תעבור, היישובים הללו ייהנו מתקציבים של הרשות לפיתוח הנגב
מערכת ice |  1
לימור סון הר מלך (צילום פלאש 90)
ההצעה של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית להכללת מספר יישובים ביהודה ושומרון כך שיכללו בהגדרה של אזור הנגב, אושרה היום (רביעי) בקריאה טרומית. ההצבעה עברה ברוב של 57 ח"כים לעומת 37 ח"כים שהתנגדו. מטרת ההצעה היא לאפשר ליישובים שנכללים בה ליהנות מתקציבים שניתנים מטעם הרשות לפיתוח הנגב.
היישובים המדוברים בחוק הם קריית ארבע והמועצה האזורית הר חברון. בזמן הדיון במליאה האופוזיציה ביצעה פיליבסטר ממושך במטרה לעכב את ההצבעה והח"כים מהמחנה הממלכתי הודיעו שלא ישתתפו בהצבעה.
כזכור, מוקדם יותר היום שר הביטחון גלנט אשרר את החוק שעבר לביטול תוכנית ההתנתקות בצפון השומרון. גלנט פרסם צו שמורה על ביטול ההתיישבות ביישובים כדים, גנים ושא-נור.
לאחר אשרור המהלך גלנט אמר: "לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון." הוא עוד הוסיף כי: "האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון, החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסתבכתם אף אחד לא לוקח שקל מהקיבוצים. בטח לא חובשי כיפה (ל"ת)
    מסביר פנים 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור