בארץ

פקקים, חסימות והבערת אש: זה מה שהמשטרה הייתה צריכה להתמודד איתו

היום בשעת הצהריים, כוחות משטרה גדולים הגיעו לאזור ירושלים, בשל התרעות על קבוצת מוחים שהפרו את הסדר באזור. המוחים ישבו על הכביש וחסמו במשך שעות את צומת הרחובות קפלן, רוטשילד ורופין, אחד מכבישי הגישה לכנסת ישראל. מהמשטרה נמסר כי לאחר שמפירי הסדר לא הסכימו לקום מרצונם, השוטרים במקום הסירו את החסימה, העלו את המוחים למדרכה ונתנו להם תנאי: "להמשיך במחאה כחוק, או להמשיך בדרכם"
מערכת ice | 
ניידות משטרה (צילום pixabay)
היום (שני), בשעות הצהריים, קבוצת מוחים הפרו את הסדר בזמן שישבו וחסמו את הכביש גישה לכנסת ישראל. כוחות משטרה אשר פעלו במקום, ביקשו מהמוחים לעלות על המדרכה ולאחר שמפרי הסדר לא נענו לבקשתם, החסימה הוסרה, הם הועלו למדרכה ושם ניתנה להם האפשרות להמשיך במחאה כחוק או להמשיך בדרכם.
בתוך כך, בשעות הקרובות יובאו לבית המשפט 7 מהחשודים שנעצרו לחקירה במשטרה הבוקר בכביש 1, לאחר שהפרו את הסדר במקום, לא נשמעו להוראות השוטרים, ועל פי החשד ניסו לחסום את הכביש המהיר עם רכבים מושבתים ולהבעיר אש במקום בניגוד לחוק ותוך סיכון משתמשי הדרך. 
בנוסף, לא סיפקו חשודים אלו בפני חוקרי המשטרה כל הסבר על התנהלותם, כוונותיהם והאמצעים שנתפסו ברשותם, בהם: חומרי בערה, קרשים, רכבים מושבתים עם חבלים שניסו לגרור אותם, צמיגים ועוד.  על פי החשד, המוחים התכוונו להצית אש בכביש ולהתפרע במקום תוך עימות עם השוטרים, בניסיון לגרור את כלי הרכב לחסימת הציר ולהפר את הסדר במקום.

קרדיט: דוברות המשטרה 
כמו כן, מאז שעות הבוקר מתפרסמים ברשתות החברתיות פרסומים, שיש בהם ניסיון להצדיק ולתת לגיטימציה למעשים הפסולים שבוצעו הבוקר על ידי מפרי סדר בכביש מספר 1, זאת תוך עיוות המציאות ופרסום כזבים. כך למשל ביחס להתנהלות מפרי הסדר שהיו במקום, מעשיהם וכוונותיהם וכך גם ביחס לממצאים שנתפסו במקום וייעודם. המוחים מצידם, חלקם מנסים להשתמש בעברם הצבאי של מפרי הסדר בכדי לטעון נגד המעצרים, זוהי עובדה שלא משנה כהוא זה, שכן אדם נמדד לפי מעשיו ולא לפי דרגתו בעבר או בהווה, וכולם שווים בפני החוק.
עוד בניגוד לנטען בפרסומים אלו, בשום שלב לא נטען ולא נכתב בהודעת המשטרה שהופצה, כי החבלה בפניו של השוטר הבוקר נגרמה על ידי מפרי הסדר במישרין או בעקבות תקיפה מכוונת כלשהי. נציין כי ניסיונות דומים, היו ברשתות החברתיות גם בתחילת החודש שעבר בעת הפרת סדר והתפרעות אלימה ברחוב עזה ירושלים, במהלכה השליך מפר סדר לפידים בוערים, כשאחד מהם גם פגע בפרש משטרה. במקרה או שלא, הוא משתייך לאותה קבוצת מפרי סדר הבוקר.
תכליתם של פרסומי השקרים ועיוות המציאות היא אחת: הכפשת המשטרה ומתן לגיטימציה והכשר למעשים מסוכנים, פסולים ופליליים, הפוגעים בחופש התנועה של אלפי נהגים, והבוקר, גם סיכנו אותם.
נדגיש שוב, כי מטרת הפעילות המשטרתית הינה לאפשר את חופש המחאה והביטוי כחוק, לשמור על שלומם וביטחונם של המוחים ומשתמשי הדרך, למנוע אלימות וונדליזם ולשמור על הסדר הציבורי, הכל תוך איזון מתבקש בין חופש הביטוי והמחאה לחופש התנועה ושגרת החיים התקינה בירושלים ובצירי תנועה ראשיים המובילים לעיר.

קרדיט: דוברות המשטרה
מדוברות המשטרה נמסר על המקרה: "משטרת ישראל ממשיכה לפעול עם כוחות משטרה גדולים לשמירת הסדר הציבורי באזור ירושלים. משטרת ישראל הינה משטרה של כולם, ורואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית. כפי שהיה בעבר, המשטרה תפעל לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק ובהתאם למתווה שאושר. מנגד לא נאפשר התפרעויות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק, וכל פגיעה בגוף, ברכוש או בסמלי שלטון".
 
קרדיט: דוברות המשטרה
משטרת ישראל מציינת שוב את הנחיות לציבור המוחים:
1. בעת ההגעה למחאה- יש לנסוע כחוק במהירות המותרת והמתאימה לתנאי הדרך. כל הפרעה ושיבוש מכוון של התנועה בצירים - אסורה ומהווה עבירה על החוק.
2. חל איסור מוחלט לקיים מחאות בשטח חסינות הכנסת או לבצע מעשים שישבשו את הפעילות התקינה במשכן. מחאה תתאפשר במתחם ההפגנות הייעודי שהוקצה לשם כך ושבו התקיימו מחאות רבות בעבר.
3. בהתאם לפסיקת בימ״ש והוראות הדין: לא תתאפשר מחאה בסמוך לבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור. המחאה תתאפשר רק במרחק המותר ובמקום שהוקצה לכך בלבד.
4. בהתאם לחוק ולפסיקת בימ״ש- קיום תהלוכה בצירי תנועה מותנה בתיאום ואישור מראש של המשטרה. חל איסור לקיים תהלוכות בניגוד לחוק. 
5. במהלך המחאה חל איסור על הבערת אש, לרבות לפידים ומדורות. מעשה מסוכן זה מהווה עבירה פלילית וייאכף בהתאם.
6. לא תתאפשר חסימת צירים ראשיים שלא תואמה עם המשטרה וכל ניסיון לפגיעה קשה בשגרת החיים בירושלים ובחופש התנועה של אלפי הנהגים ותושבי ירושלים. המחאה תתאפשר במקומות שהוגדרו לכך בלבד.
7. יש להישמע להוראות השוטרים בשטח ולהימנע מכל גילוי אלימות וונדליזם. 
מעשים פסולים ופליליים מעין אלו יטופלו באפס סובלנות.
8. חל איסור על הטסת רחפנים באזור, ללא תיאום ואישור מראש של המשטרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה