בארץ

טקס פרסי ישראל לשנת תשפ"ד: צפו ברגעים המרגשים

טקס הענקת פרסי ישראל לשנת תשפ"ד יצא לדרך. 14 זוכים מקבלים ברגעים אלו ממש את הפרסים היוקרתיים ביניהם: מיקי ברקוביץ', אייל וולדמן והרב הראשי יצחק יוסף
מערכת ice | 
יום העצמאות 76 (צילום shutterstock)
טקס הענקת פרסי ישראל עורר סערה רבה בעקבות החלטתו של שר החינוך יואב קיש לבטל את החלוקה הסדירה של פרס ישראל השנה, זאת כדי לאפשר רק פרסים הקשורים למלחמה.
למרות רצונו של שר החינוך לבצע שינויים מהותיים עקב מלחמת חרבות ברזל ולא לכלול את איש העסקים אייל וולדמן, קיש החליט לבסוף שלא לקיימם וברגעים אלו ממש מתקיים הטקס הממלכתי.
טקס הענקת פרסי ישראל כולל 14 זוכים בקטגוריות שונות. צוות אלחנן, שכלל את האחים אלחנן, מנחם קלמנזון ואחיינם איתיאל זוהר, זכה בקטגוריית הגבורה האזרחית בשל חילוץ מאות אנשים מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר.
פרס מפעל החיים הוענק לעדנה סולודר ז"ל, חברת כנסת ופעילה חברתית בולטת. מלבדה, משה אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע הישראלי וראש מנהלת תקומה, אשר אחראית על שיקום יישובי העוטף קיבל אף הוא את הפרס הנכסף.

צפו בטקס הענקת פרסי ישראל: 
  
בקטגוריית הספרות התורנית, הוענק הפרס לרב הראשי יצחק יוסף, אשר מכהן כנשיא הרבנות הראשית. מלבד זאת, נודע כי עובדיה יוסף, יקטוף את הפרס גם בקטגוריית המשפט העברי. אייל וולדמן, אשר הקים את חברת "מלאנוקס", שהספיקה להימכר לפני שנים לענקית השבבים אנבידיה, יזכה בפרס היוקרתי בקטגוריית היזמות והחדשנות הטכנולוגית. 
בקטגוריית הכלכלה והססטיסטיקה נבחר פרופ' יעקב ריטוב, חוקר מוערך בתחום התאוריה הסטטיסטית, אשר ציין כי כספי הפרס יועברו לפורום המשפחות השכולות. בקטגוריית מדעי המחשב והן בקטגוריית המתמטיקה יזכה ויטלי מילמן, שהביא להיווצרות תחום מחקר האנליזה גאומטרית אסימפטוטית ופיתח את תופעת ריכוז המידה. חגי ברגמן, שהביא לפריצת דרך מדעית בחקר מכלת הפרקינסון, יקבל את הפרס היוקרתי בקטגוריית מדעי החיים. 
בקטגוריית ערבות הדדית יקטוף את הפרס חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, שניתח אלפי גופות של קורבנות הטבח בשבעה באוקטובר וזיהה מאות נעדרים. מלבדו, זכה בפרס גם כוכב אלקיים לוי, המכהנת כראש הנציבות לפשעי חמאס נגד נשים וילדים שהייתה מחלוצות נציגי ההסברה של פשעי המין שבוצעו ע"י החמאס בתחילת המלחמה.
בקטגוריית הספורט, יזכה מיקי ברקוביץ, אחד משחקני הכדורסל הגדולים והמוערכים בענף. בתחום התקשורת יקבל את הפרס שלמה נקדימון, מהעיתונאים והפרשנים הוותיקים בישראל שסקר במשך שנים תופעות ואירועים בתולדות ההיסטוריה הישראלית. בתחום הפיזיקה, צבי מזא"ה יקבל את הפרס הנכסף.
מזא"ה הינו  פרופסור לפיזיקה ואסטרונומיה שהוביל מאמץ בינלאומי כדי לגלות כוכבי לכת ענקיים וננסים חומים. בתחום הפסיכולוגיה נבחר פרופ' גרשון בן-שחר לקבל את הפרס היוקרתי, אשר נחשב למוביל החוקרים באבחון מידע באמצעות תגובות פיזיולוגיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה