בארץ

יום הזיכרון: כך החברות במשק הישראלי מציינות את זכר הנופלים

הערב, בהישמע הצפירה, יחלו אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. נדמה שהשנה, בצל המלחמה הוא עומד להיות קשה מנשוא. חברות רבות במשק בחרו לעצור את שגרת העבודה ולציין את היום החשוב הזה בשלל אירועי זיכרון
מערכת ice | 
יום הזיכרון (צילום freepik)
יום הזיכרון השנה לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, הוא קשה מנשוא ונוכח מתמיד. למעלה מ-800 אזרחים ו-700 אנשי כוחות הביטחון נרצחו ונהרגו מאז אירועי השבת השחורה ו-132 חטופות וחטופים, חיים או מתים, עדיין נמצאים בשבי החמאס וכולנו מחכים לשובם המהיר הביתה. חברות רבות ברחבי הארץ החליטו לעצור לרגע את יום העבודה, לציין את אירועי יום הזיכרון ולזכור את כל אלו שחירפו נפשם למען ישראל ואלו שנרצחו בפעולות האיבה.
חברת הקריאייטיב והטכנולוגיה Artlist מציינת השנה את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה בתערוכה מיוחדת תחת השם "Artlist Remembers Artists" לזכרם של 5 יוצרים שאיבדו את חייהם באירועי ה-7 באוקטובר.
התערוכה מציגה את סיפורם של אמיר לביא, יהב וינר, יחזקאל רזילוב, עמרי אחרק וענבר הימן, לצד יצירות אמנות שלהם, בהן ציורים, טקסטים, קטעי וידאו ועוד. בנוסף, ייערך שיח עם שניים מעובדי החברה, נדב אלוביק ויובל סמו, שלקחו חלק בהפקת הסרט "שש וחצי", סרט תיעודי ייחודי המציג בעזרת מודלים מיניאטוריים ואנימציות עדויות של ניצולים שהותקפו באירועי ה-7 באוקטובר.

 יום הזיכרון בחברת ארטליסט, צילום: יח"צ
משרד עורכי הדין גורניצקי GNY אירחו את סמ״ר אבישי שושני, (כמעט) בן 50, שנורה בשתי רגליו בעת ניסיון לחילוץ חבריו שהותקלו על ידי מחבלים בקרב בבית חאנון. ההרצאה היא פרי שיתוף פעולה של גורניצקי עם עמותת ריסטארט, המסייעת לפצועי צה״ל בהליכי שיקומם ובחזרתם למסלול החיים. בהרצאתו, שיתף אבישי בקשיים שלא רואים בהצצה של רגע, מה עובר בראש של חייל לפני ותוך כדי לחימה, על מה חושב פצוע הנלחם על חייו, איך כל הקלישאות מתבררות כנכונות, ומה הוא עונה לעצמו כשעולות השאלות הקשות באמת.
הנהלת האגודה למען החייל קיימה טקס רשמי לזכר חללי יום הזיכרון ונפגעי פעולות האיבה במטה האגודה בבית החייל בתל אביב בראשות יו״ר האגודה למען החייל, אלוף במיל׳ יורם יאיר-ייה.
תאגיד השידור הישראלי, כאן וחברת ההייטק, AppsFlyer , השיקו מיזם חדשני ומיוחד להנצחת טבח 7 באוקטובר, בניהול טכני של חברת דיסקין. המיזם, שנקרא "7.10.360" משלב טכנולוגיות חדישות, שיאפשרו חוויה מעמיקה למבקרים מתוך חיבור רגשי, הנגשת הסיפור המלא והנצחתו לדורות הבאים ויביא תיעוד מקיף ואינטראקטיבי של סיפורי הטבח וישמש בסיס ללימוד ומחקר.
המוזיאון ייעשה שימוש באלפי שעות חומר גלם, בווידאו ובאודיו, שנאספו בארכיוני התאגיד מאז פרוץ המלחמה – כתבות, סרטים, ראיונות, הסכתים ודיווחים של אנשי חטיבות התוכן השונות ב"כאן" מפרוץ המלחמה.
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי :"המוזיאון הווירטואלי, שהוקם ביוזמת כאן, הוא זיכרון חי, שיפעל להבטיח שאירועי 7 באוקטובר לא ישכחו ולא יוכחשו". לירון אור, ראשת תחום אחריות חברתית תאגידית וחווית עובדים בחברת AppsFlyer הוסיפה: ״כחברת טכנולוגיה ישראלית יש לנו אחריות ומחויבות ליצור ולהביא ערך היסטורי חשוב לחברה הישראלית ולקהילה בינלאומית בכלל. זה פרויקט התיעוד השני שאנחנו מובילים, לאחר שפיתחנו אפליקציה חדשנית שמאפשרת סיור אונליין עם מדריך במוזיאון אושוויץ-בירקנאו".
חברת OpenWeb שפיתחה טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת, אירחה במשרדיה בתל אביב את עזרא נגר, אביו של תומר נגר ז״ל שנפל ב-07.10 שסיפר את סיפור הגבורה של בנו ושיתף בהתמודדות. בשבת השחורה תומר עלה לבדו לשמירה בבונקר בכיסופים.
כשהחל ירי מאסיבי של רקטות ופצמ"רים ובמקביל חוליות מחבלים התחילו להתקרב לבסיס, תומר העדיף להישאר בעמדתו ולהגן על חבריו ובכך לעכב את הגעת המחבלים אליהם, הוא נלחם, סיים את התחמושת הרבה שהייתה ברשותו ונפל בקרב בהגנה על המדינה כמו שהאמין כל חייו.
קבוצת לובינסקי תערוך טקס לציון יום הזיכרון שיכלול קטעי קריאה משולבים עם שירים, בהשתתפות עובדי החברה, ביניהם קטע קריאה שכתבה מרב סלם ממחלקת משאבי אנוש על אחיה רס"מ אלירן אברג'ל שנפל ב-7.10 בהגנה על קיבוץ בארי.
מיכאל גבאי ממוקד המכירות ישמיע שיר שכתב לזכרה של גיסתו, רווית אסייג, לוחמת ביחידה לביטחון פנים של משמר הגבול בדרום, שנפלה ב-7.10 בקרב מול מחבלים בקיבוץ יכיני. בנוסף, יוצבו במשרדי החברה נרות נשמה שנרכשו ממפעל בשדרות.
חברת WalkMe מארחת בהרצאה מיוחדת את שי מאגודת "קו-לבנון", חייל מילואים בחטיבת גבעתי שמשרת בתפקידים שונים מאז שגויס ליחידה מיוחדת לאיתור ופינוי אזורי קרב ב-7 באוקטובר.  בהרצאה ישתף שי על החוויות האישיות, דבריו יועברו גם באמצעות הזום עבור מאות עובדי החברה הפזורים ברחבי העולם.
חברת אימפרבה (Imperva) אירחה את אורין גנץ, אמה של עדן זכריה ז״ל שנחטפה ונרצחה בשבי החמאס. במסגרת הרצאתה ״לעוף עם כנפיים שבורות״, החליטה אורין שהיא יוצאת למשימת חייה, לנצח את החושך, ושיתפה איך אפשר לקום גם מתוך האובדן הגדול ביותר, איך מתמודדים עם השכול, איך אפשר לעוף עם כנפיים שבורות והעניקה כלים להתמודדות עם אתגרי החיים ופיתוח חוסן אישי. יחד עם זאת, בכניסה למשרדי החברה מוצבים מיצגי יום הזיכרון ומיצג חטופים להעלאת מודעות.
עינת להם-ליבנת, סמנכ״לית משאבי אנוש באימפרבה: ״אנחנו כאן כמדי שנה לזכור ולא לשכוח. לזכור ולציין למען עצמנו ולמען הדורות הבאים, את זיכרון הנופלים ואת זיכרון הגבורה. הימים האלה קשים לכולנו במיוחד, יום הזיכרון השנה צבוע בצבע הזיכרון של השבת השחורה של השבעה באוקטובר וימי הלחימה שבאו בעקבותיה. אלה ימים של אובדן ושכול יומיומי וציפייה לשובם של ישראלים וישראליות שעדיין חטופים בעזה. השנה משפחת האבל והשכול הישראלית גדלה והלב מתקשה להכיל את האובדן״.
חברת Digital Turbine מובילה עולמית בענף פרסום באפליקציות מובייל אירחה במשרד את שלי, אמא של ליבי כהן מגורי ז"ל שנרצחה בסיבת הנובה. עובדי החברה שמעו את סיפור חייה של ליבי ועל העמותה שהוקמה להנצחתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה