בארץ

נמשכת מגמת ההתאוששות בשוק העבודה - אבל עדיין לא כמו טרם ה-7/10

עפ״י ניתוח שפרסם משרד העבודה, שיעור התעסוקה המותאם ושיעור ההשתתפות עלו בכ-0.4 ו-0.5 נקודות אחוז בהתאמה בחודש מרץ. למרות זאת, שיעור התעסוקה עדיין נמוך בכ-1.3 נקודות אחוז מהשיעור שהיה לפני המלחמה

מערכת ice | 
משרות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עפ״י ניתוח שמפרסם משרד העבודה היום (רביעי) שיעור התעסוקה המותאם ושיעור ההשתתפות עלו בכ-0.4 ו-0.5 נקודות אחוז בהתאמה בחודש מארס, עם זאת שיעור התעסוקה עדיין נמוך בכ-1.3 נקודות אחוז מהשיעור שהיה לפני פרוץ המלחמה.
עוד צוין כי שיעור המחול״תים עמד במרץ על 1.0%, מדובר בהמשך של מגמת הירידה המתונה בשיעור המחול"תים, אך הוא גבוה בכ-0.7 נקודות אחוז מהממוצע בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023.
שיעור המשרות הפנויות עלה בכ-0.2 נקודות אחוז. החוסר בעובדים בענף הבנייה מוביל את העליה במשרות הפנויות, שיעור המשרות הפנויות בענף זה עמד במרץ על 12.8% (עליה של 1.1 נקודות אחוז יחסית לפברואר).
למעט בענפי החינוך והמידע ותקשורת, שיעור המשרות הפנויות עלה גם בשאר הענפים אך בשיעורים מתונים יותר. שיעור הנעדרים בעקבות מילואים עמד במרץ על 2.0% מכוח העבודה, עליה של חצי נקודת אחוז מפברואר.
שיעור ההשתתפות בכוח העבודה (מועסקים ומחפשי עבודה כשיעור מכלל האוכלוסייה), עמד על 62.9% - עליה של 0.4 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר. עוד עולה כי שיעור התעסוקה המותאם (מועסקים כשיעור מכלל האוכלוסייה, לא כולל מחולתים מסיבות כלכליות) עמד על 59.8% - עלייה של 0.5 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר.
שיעור האבטלה המותאם (בלתי מועסקים כשיעור מכוח העבודה, כולל מחולתים מסיבות כלכליות) עמד על 4.3% - ירידה של 0.2 נקודות אחוז מחודש פברואר, אך 0.8 נקודות אחוז יותר מחודש ספטמבר. מלבד זאת, צוין כי שיעור הנעדרים מסיבות כלכליות (כשיעור מכוח העבודה) עמד על 1.0% - ירידה של 0.2 נקודות אחוז מחודש פברואר. שיעור המשרות הפנויות עמד על 4.3% - עליה של 0.2 נקודות אחוז לעומת חודש פברואר.
שר העבודה יואב בן צור, הגיב על הנתונים המצוינים והדגיש: ״משרד העבודה מבצע ניתוח הדוק לממצאים שוק וזאת כדי להתאים את פעילות המשרד ואת הקצאת המשאבים הנדרשים לשוק העבודה המשתנה".  ישראל אוזן, מנכ״ל משרד העבודה:״תפקידנו לדאוג לשוק העבודה ולכן פילוח הנתונים הכרחי ומצביע על המקומות שדרושים את התערבותנו. נזרים את המשאבים למקומות אלו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה