בארץ

אפל וגוגל מרוויחות בגדול: הארנקים הדיגיטליים כבשו את הישראלים

הם נכנסו לחיינו רק לפני שלוש שנים, אך נראה שהארנקים הדיגיטליים כבשו את הישראלים כשרק בחודש פברואר, סך השימוש בהם זינק ל-4.59 מיליארד דולר כ-27.8% מהעסקאות הפיזיות בכרטיסי אשראי. האם אנו בדרך להיפרד מכרטיסי האשראי?
מערכת ice | 
ארנקים דיגיטליים (צילום shutterstock, freepik)
הארנקים הדיגיטליים נכנסו לישראל רק לפני שלוש שנים ונכון להיום, הם נשלטים על ידי ענקיות הטק (גוגל ואפל) שמחזיקות בנתח שוק של למעלה מ-95% ותוך זמן קצר הם כבשו את הישראלים. התוכנית העסקית של ענקיות הטכנולוגיה בתחום מתבססת על עמלות שהן מקבלות ממנפיקי כרטיסי האשראי בגין השימוש בארנקיהן, ובנוסף הן גם נחשפות למידע על הרגלי הצריכה של המשתמשים.
מאז פרוץ המלחמה, במקביל לשימוש של הישראלים בכרטיסי אשראי שרשם עליות ומורדות, השימוש בארנקים הדיגיטליים (תשלום באמצעות הסמארטפון והשעון החכם) ממשיך לזנק במהירות כשסך השימוש בהם רק בחודש פברואר, זינק ל-4.59 מיליארד דולר (27.8% מהעסקאות הפיזיות בכרטיסי אשראי).
על פי נתוני שב"א, המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי, השימוש בארנקים דיגיטליים מתוך כלל העסקאות הפיזיות בכרטיסי אשראי כבר הגיע בחודש פברואר ל־27.8% לעומת 20% ביוני אשתקד. כיוצא מכך, רבע מהעסקאות הפיזיות בכרטיסי אשראי עוברות דרך הארנקים הדיגיטליים של גוגל ואפל.
החודש היחיד בו חלה ירידה בשימוש בארנקים דיגיטליים, הינו החודש הראשון למלחמה אוקטובר, השימוש ירדה ל-9.2% לעומת נתוני ספטמבר 2023. ההסבר לכך הוא השיתוק שחל בחלקים רבים במשק בימיה הראשונים של המלחמה, אך כבר בחודש נובמבר, התחום שב לצמוח עם ממוצע שימוש יומי של 130 מיליון שקל לעומת 127 מיליון שקל בספטמבר.

Google Pay, צילום באדיבות: unsplash.
לפי נתוני שב"א, נראה כי השימוש בארנקים דיגיטליים בולט בעיקר ברשתות המזון, עם קרוב ל־30% מסך השימוש בארנקים הדיגיטליים לעומת משקל פחות מ־15% לענף זה מסך השימוש בכרטיסי אשראי. השימוש בארנקים הדיגיטליים גם תופס תאוצה בענף המסעדות ובתי הקפה, כאשר נכון לחודש פברואר מעל ל־40% מהרכישות הפיזיות בענף זה התבצעו באמצעות ארנקים דיגיטליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה