בארץ

עם קטורזה וליאור נרקיס על הבמה: שלומי שבת עושה שמח בלב

שלומי שבת חזר אתמול לבמות לראשונה מאז המלחמה. במשך תקופה ארוכה שבת כיתת רגליו בין בתי חולים לבין הופעות אצל חיילים ונראה כי גם המופע שלו אמש, בהיכל התרבות בת"א, היה תחת אותה מגמה שכן כולו היה בסימן הצדעה לחיילים לפצועים ובעיקר לחטופים 

מערכת ice |  2
שלומי שבת (צילום יניר סלע)
שלומי שבת הוא מהסוג השמרן של האמנים שאומנותם היא תורתם. כבר עשורים שהוא שומר על מקומו בפסגת המוזיקה הישראלית, חף משערוריות וגימיקים ואפילו הספיק להפליא  ולהפתיע בשנה החולפת בתפקיד משחק בסדרה "משמר הגבול".
בהופעה אמש הוא ביצע את כל השירים האהובים מכל השנים ללהיטים המוכרים שהפכו מזמן לפסקול של המוזיקה הישראלית בכלל והים תיכונית בפרט. "תרצי בי" שפתח את הערב והמשיך ל"אני שר" ו"יש בך" (שאף היה שיר השנה ב-2012).  שבת הפליא בקולו ו, הוא נשמע נהדר וצלול וניכר כי הוותק שלו מגביר את כוחו שעדיין במותניו.
כמה כמה נקודות מרגשות נרשמו בערב. הראשונה הייתה כשלבמה עלתה זמרת צעירה בשם רותם שרעבי, דודיה אלי ויוסי שרעבי נחטפו לעזה. השניים הפליאו בביצוע הקלאסיקה "תנו לגדול בשקט", שקיבל משמעות נשגבת ומצמררת וריגש את כל האולם.
רגע נוסף ומרגש לא פחות נרשם זמן קצר לאחר מכן כאשר שבת שיתף את הקהל שבאחד הביקורים שלו בביה"ח הוא פגש באמו של חייל פצוע קשה שייחלה שישיר לבנה שהיה מאושפז בטיפול נמרץ באותן דקות. שבת פרע את ההבטחה לא לפני שהציג את אותו חייל שנכח באולם – מה שהביא את כל האולם להצדיע לו ולשיר ביחד את "בא הביתה".
מעבר לכך, שבת העלה לאורך כל המופע על נס את נושא החטופים בין אם באמצעות הווידאו ארטים שעיטרו את המופע ובשיתוף פעולה על הבמה. שבת , יש לציין, הוא גם בין האומנים שמשתפים פעולה עם מטה החטופים. לצד כל הרגעים המרגשים האלה שבת בסופו של דבר לא זנח  (וטוב שכך) את ארנסל השירים הקצביים שלו במטרה לתת לקהל את ההופעה האידיאלית. בין אם "מלדיטה לונה", "מחרוזת מתוקים"  והטברנה.
הקהל שאג ונהנה ולרגע נדמה כי המעבר בין הרגעים הנוגים לקצב ולשמחה היה בבואה למדינה שלנו שנעה תמידית בין שמחה לעצב. כאן יש לצין כי תמהיל השירים סודר באופן חכם ששילב גם רגש וגם קצב במינון נכון ומדוד. שבת הוכיח שהוא מיומן בלהפעיל את הקהל ולשחק אתו באופן הנכון הנכון. בהמשך המופע עלה גם ליאור נרקיס לביצוע הקלאסיקה "לכל אחד יש" ו"יחד", ואפילו קטורזה הגיח לרגע.
 
שבת הוכיח שמקומו בחוד החנית של המוזיקה הישראלית מובטח. בלי גימיקים והתחכמויות היתרון שלו נע בין השילוב של מוזיקה המרגשת, קצבית ומחוספסת לבין הדמות האבהית, חפה משערוריות ופרובוקציות שהפכה אותו מזמן לקונצנזוס ישראלי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלומי
    לימור גל 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי בהופעה ומאוד נהנתי והתרגשתי
    סגור
  • 1.
    שלומי שבת
    ליאת 03/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ‏הופעה הכי מרגשת שראיתי בחיים שלי
    סגור