בארץ

סמוטריץ' מאיים: "לא נאפשר להפסיק הקצאת הכספים לישיבות החרדיות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע רישמית כי במידה וימנעו הקצאת כספים לישיבות החרדיות בגלל משבר הגיוס, הוא ייזום חוק מיוחד שיעקוף את ההחלטה ויאפשר להן להמשיך לפעול: "אסור שעולם התורה יינזק"

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס)
שר האוצר בצלאל סמטוריץ', הטיל וטו בישיבת הקבינט והודיע בנאומו כי במידה והייעוץ המשפטי ובג''ץ ימנעו הקצאת כספים לישיבות החרדיות בגלל משבר הגיוס, הוא ייזום בעצמו חוק מיוחד שיעקוף את הייעוץ המשפטי ויאפשר להן להמשיך לפעול.
בנוסף אמר סמוטריץ' כי לחרדים לא תהיה ברירה אלא לפרוש מהממשלה אם התקצוב של הישיבות ייפסק. לדבריו החוק שייזום הוא למען שמירת האחדות בעת המלחמה ועוד הוסיף כי "אסור שעולם התורה יינזק".
על פי אתר ynet, בשל פקיעת הפטור מהגיוס לחרדים, ספק אם יהיה ניתן להמשיך לתקצב כחוק את הישיבות החרדיות, ולכן הקואליציה מצויה במתח עצום, זאת שאחרי ששר הביטחון גלנט הבהיר כי לא יתמוך באף פתרון לשבר שאינו מקובל על כל חלקי הקואליציה, באמירה זאת התכוון לבני גנץ וגדי אייזנקוט.
דבריו של סמוטריץ' נאמרו בחלק מישיבה בקבינט בה השרים וסמוטריץ' עצמו תקפו את התנהלותה של היועמש''ית גלי בהרב מיארה. נתניהו מצידו גיבה את סמוטריץ', והדגיש שאם הממשלה תתפרק בשלב הזה אז לדבריו: "מדובר יהיה בניצחון של החמאס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה