משפט

בעקבות המלחמה: האם התמחות עורכי הדין תקוצר?

מליאת הכנסת אישרה הצעת חוק שתקצר את משך ההכשרה עבור מי שהחל התמחות בעריכת דין בספטמבר 2023 לשנה אחת בלבד, במטרה להכניס אותם לשוק בהקדם ולהקל עליהם. שר המשפטים, יריב לוין, מסר: "החוק הזה הוא בשורה, ניסינו לעשות הכי טוב"
מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
בשורה בתחום המשפט: היום (שני), מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק מטעם לשכת עורכי הדין אשר אמורה לתת מענה למתמחים שהתחילו את תקופת ההתמחות שלהם בספטמבר 2023, בכך שתקצר את תקופה זו מ-18 חודשים לשנה אחת בלבד.
ההצעה מגיעה על רקע מלחמת חרבות ברזל, אשר גדעה את התמחותם של רבים. בעקבות המצב הבעייתי, הוצע לקצר את משך ההתמחות כך שהם יוסמכו בהקדם כעורכי דין ויוכלו להשתלב בשוק התעסוקה. בהצעה תמכו כ-17 חברי כנסת ולא היו כלל מתנגדים או נמנעים.
ביחס למי שהתחיל את ההתמחות החל מינואר 2023 ועד אוגוסט 2023, הוצע כי הם יעברו הכשרה באורך של 15 חודשים. כמו כן, עלתה הבקשה להצדיק היעדרויות הקשורות באופן ישיר למלחמה, כך שלא יפגעו ברצף ההתמחות שלהם.
שר המשפטים יריב לוין מסר: "החוק הזה הוא בשורה ובא להקל על ציבור גדול של מתמחים, בשעה שרבים נתקלים בקשיים רבים בעקבות המלחמה. לא לכל המתמחים הצלחנו לתת פתרון. יש חורים מסוימים וקשה לכסות ב-100% לכולם. ניסינו לעשות הכי טוב שאפשר כדי להגיע לתוצאה כוללת ונכונה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה