משפט

נחשף: זה התחום בו עורכי דין מרוויחים הכי הרבה

בסקר שנערך על ידי חברת קודקס, העוסקת בהשמה בתחום המשפט ובשיתוף ארגון היועצים המשפטיים בישראל, עלה כי הכי משתלם להיות עורך דין בתחומי ההייטק ושוק ההון, ובאיזה תחום הכי פחות משתלם לעסוק? 

מערכת ice | 
עורך דין (צילום pixabay)
לפי סקר שנערך על ידי חברת ההשמה קודקס וארגון היועצים המשפטיים בישראל, עלה כי השכר הממוצע בענף עריכת הדין עלה ב כ–1,000 שקלים ברוטו לעומת שנה שעברה. נכון לספטמבר 2023 ב-5% ביחס לשנת 2022. המשכורת החודשית הממוצעת שעמדה על
19,310 שקלים קפצה ל-20,295 שקלים. 
מהסקר עולה כי מגמת עליית השכר הגבוהה ביותר בענף, נרשמת בקרב משרדים בינוניים המכילים בין 40 ל-149 עורכי דין.  עם עלייה של כ-8% ובשכר הממוצע לעורכי דין בוותק של עד שבע שנים, זאת לעומת 2022.
תחום העיסוק שבו עורך דין מרוויח הכי הרבה הוא בתחום ההייטק עם 21.5 אלף שקל בממוצע. אחריו תחום המשפט המסחרי-בינלאומי, הכולל מיזוגים ורכישות ואת תחום שוק ההון.
אחריו בתור תחום המיסוי עם 18.7 אלף שקל שכר בממוצע, ולאחריו בנקאות ומימון, ליטיגציה מסחרית, מסחרי-מקומי, רגולציה ומשפט מנהלי, נדל"ן וליטיגציה אזרחית. השכר הממוצע של עורכי הדין בחברות עומד על כ-28 אלף שקל בחודש ברוטו, סכום גבוה מהשכר הממוצע של כלל עורכי הדין שהשתתפו בסקר, העומד על כ-20 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה