משפט

איביי תשלם 3 מיליון דולר: "התנהלות מחרידה, גיהנום טהור"

זוג ממסצ'וסטס הפעיל ניוזלטר שלעתים היה ביקורתי כלפי החברה. בעיניי כמה מהעובדים התכנים היו בלתי מתקבלים על הדעת, מה שגרם להם להעביר את השניים מסכת התעללות בדואר שכללה שליחת חרקים חיים, מסכת חזיר מדממת ופרסום פרטיהם האישיים באתרים פורנוגרפיים. "ממשיכים להביע את התנצלותנו העמוקה"
מערכת ice | 
איביי (צילום ויקיפדיה)
חברת eBay (איביי) תשלם קנס של 3 מיליון דולר בעקבות מכתבי הטרדה, כולל שליחת תיקנים חיים, של זוג ממסצ'וסטס שהפעיל ניוזלטר שלעתים היה ביקורתי כלפי החברה. החברה הואשמה בשש עבירות פליליות, ביניהן מעקב, שיבוש עדים ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שכמה מעובדיה שלחו חבילות מטרידות לביתם של אינה ודיוויד שטיינר ב-2019, כולל מסכת חזיר מדממת, עובר חזיר, חרקים חיים. וזר לוויה.
על פי הצהרת משרד עורכי הדין של מסצ'וסטס בארה"ב, ההסדר בסך 3 מיליון דולר, שהוכרז ביום חמישי, הוא הקנס המקסימלי הקבוע בחוק בגין ההאשמות של eBay. בפועל, פרקליט המדינה האמריקני, ג'ושוע לוי, כינה בהצהרה את התנהלותה של eBay "מחרידה לחלוטין". "עובדי החברה והקבלנים המעורבים בקמפיין הזה העבירו את הקורבנות דרך גיהנום טהור, בקמפיין מפחיד שמטרתו להשתיק את הדיווח שלהם ולהגן על המותג eBay", אמר לוי.
 
כחלק מההסדר שלה, eBay תידרש לשמור על מעקב ציות תאגידי עצמאי למשך שלוש שנים ולשפר את תוכנית הציות שלה. בהצהרה ביום חמישי באתר החברה, מנכ"ל eBay, ג'יימי ינון, כינה את התנהלות החברה ב-2019 "שגויה ומעוררת גינוי". "אנחנו ממשיכים להביע את התנצלותנו העמוקה בפני השטיינרים על מה שהם סבלו. מאז התרחשו אירועים אלו, מנהלים חדשים הצטרפו לחברה ו-eBay חיזקה את המדיניות, הנהלים, הבקרות וההדרכות שלה".
 
לפי הצהרת עורך הדין האמריקני, עובדי eBay, כולל ג'ים באוג, מנהל הבטיחות והאבטחה הבכיר של eBay באותה תקופה, היו מתוסכלים מהטון של הניוזלטר של השטיינרים, שמטרתו לספק מידע למוכרי eBay. מסע ההפחדה, שהתקיים באוגוסט 2019, ביקש לדחוף את בני הזוג לשנות את תוכן הניוזלטר שלהם. החבילות המטרידות כללו, על פי הודעת דו"ח קודמת, "קופסה של ג'וקים חיים", "ספר על הישרדות מאובדן של בן זוג ופורנוגרפיה".
ההטרדה של בני הזוג על ידי עובדי eBay לא נעצרה בחבילות מבעיתות. העובדים נסעו לביתם של בני הזוג שטיינר במסצ'וסטס כדי לעקוב אחריהם ולהתקין מכשיר מעקב GPS על מכוניתם. העובדים גם פרסמו את כתובתו של הזוג, והזמינו את הציבור למפגשים מיניים בביתם.
"לא השארנו אבן על כנה במשימה שלנו לתת דין וחשבון לכל אדם שהפך את עולמם של הקורבנות על פיה באמצעות סיוט בלתי פוסק של מעשים מאיימים ופשעים". באוג, אותו כינה לוי "המנהיג הראשי", נידון ל-57 חודשי מאסר בספטמבר 2022. שישה עובדים נוספים עומדים אף הם בפני הרשעות בפשע בגין מעורבותם בפשעים. eBay מסרה כי היא פיטרה את כל העובדים המעורבים ב-2020, כולל סמנכ"ל התקשורת לשעבר של החברה. קצין התקשורת הראשי לשעבר לא הואשם בעבירה פלילית כלשהי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה