משפט

סערה בבג"ץ: האם הרכבת הקלה תעבוד בכל ימות השבוע?

על רקע הוויכוחים בדבר הפעלתה של הרכבת קלה במהלך סופשי השבוע, התקיים דיון בבג"ץ בנושא, בו טען נציג מסיעת 'חי - חילונים ירוקים' כי: "זו שערורייה שההחלטה על השבת הרכבת הקלה נעשתה ללא בדיקה מקצועית". בנוסף, בית המשפט ביקר בצורה חריפה את משרד התחבורה
מערכת ice |  1
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
אחד הנושאים השנויים במחלוקת בנושאי התחבורה בישראל היא השבתת הפעילות של הרכבת הקלה שבעה ימים בשבוע, על ידי משרד התחבורה – וללא הצדקה עניינית. אתמול (שני) התקיים דיון בבג"ץ בנושא המדובר, ואחד מנציגי מסיעת 'חי - חילונים ירוקים' אמר: "זו שערורייה שההחלטה על השבתת הרכבת הקלה בשבתות וחגים נעשית באופן קפריזי, וללא שום בדיקה מקצועית. כך פועלת רפובליקת בננות!"
בית המשפט ביקר בצורה חריפה את משרד התחבורה ואת שרת התחבורה על כך שלא התקבלה החלטה רשמית ומסודרת בעניין זמני הרכבת הקלה בגוש דן, והוא ציין כי המסמך שבו השתמשה השרה רגב הוא "מביך" ולא כולל ההתייחסות להיבטים הרלוונטים.
 
השופט גרוסקופף, אמר בדיון לנציגת הפרקליטות:" צריך לקבל נתונים, לקיים דיון לשאול גופים רלוונטיים וצריך לקבל החלטה, לא יכול להיות שדיווח שלך אלינו יהווה החלטה, לא יעלה על הדעת.  בנוסף, השופטת וילנר הוסיפה: איפה ההחלטה ואיפה ההנמקה? זה לא יכול להיות כך. זה תשובה של מי שמייצג את השר, לא יכול להיות שהנמקה תהיה באמצעות תגובה לבג"צ. זה לא מתקבל על הדעת."
לאור הביקורת הקשה של בית המשפט, הודיעו נציגי הפרקליטות כי "יש נכונות של השרה לקבל החלטה חדשה ולעבות את התשתית העובדתית שעל בסיסה התקבלה ההחלטה שבאה לידי ביטוי בתגובה המקדמית".
ראובן לדיאנסקי, עותר מספר 1 וחבר מועצת העיר ת"א-יפו, סיכום: "הפעלת תחבורה ציבורית נגישה ויעילה בכל ימות השבוע היא קונצנזוס בקרב מרבית הציבור, מעל 70% רוצים ומבקשים לנוע בסופי שבוע". עוד הוא הוסיף: "אני קורא לכל הציבור להצטרף אל המאבק, רק יחד נוכל לייצר כל משמעותי ולהילחם בעוולות הממשלה ומקבלי ההחלטות."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוממות הדמוקרטיה בגרונן
    משומקום 01/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וחרב המשפטוקרטיה בידן
    סגור