משפט

בושה: חמאס החריב יישובים - המדינה עדיין דורשת ארנונה

אלעד שניר גזבר מוא"ז שער הנגב לגרודקה בקול ברמה: "ביקשתי מהממשלה אישור שלא לגבות ארנונה מהתושבים שפונו ומהישובים שנחרבו. נכון לשעה זו אין לנו אישור שלא לגבות מהם ארנונה"
מערכת ice |  2
מימדי ההרס החקלאי ;בקיבוץ בארי (צילום אריק מרמור/פלאש 90)
ההחלטה ההזויה נותרה בעינה. מתברר כי חודש אחרי הטבח עדיין ממשיכים לגבות ארנונה מישובים שנחרבו ביום פריצת מלחמת 'חרבות ברזל', כאשר כמעט ולא נותר אף אדם שעוד מתגורר בקיבוצים הללו. 
אלעד שניר גזבר מוא"ז שער הנגב לגרודקה בקול ברמה: "ביקשתי מהממשלה אישור שלא לגבות ארנונה מהתושבים שפונו ומהישובים שנחרבו. נכון לשעה זו אין לנו אישור שלא לגבות מהם ארנונה".

רק לאחרונה, ממלא מקום מועצת שער הנגב, יוסי קרן, מחליף את אופיר ליבשטיין ז"ל שנרצח על ידי מחבלי חמאס ביומה הראשון של מתקפת הפתע שביצע ארגון הטרור על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר, סיפר בראיון למהדורה המרכזית בחדשות 12 כי המדינה דורשת לגבות תשלום ארנונה גם מיישובים שפונו בעוטף עזה.
אמנם תושבי הערים, הקיבוצים והמושבים הסמוכים לגבול עם הרצועה נמצאים כבר מזמן במלונות, אולם כיאה למדינת ישראל, לרשויות  יש טענות כלפיהם: לאחר שהבית שלהם נחרבו במהלך המתקפה האכזרית, ומאות מהם נטבחו או נחטפו על ידי חמאס והג'יהאד האסלאמי.

זה נשמע לא יאמן, אבל תושבי כפר עזה נדרשים לשלם מסים למועצה המקומית - והמדינה בינתיים לא פוטרת אותם מכך. תושבי מפלסים ונחל עוז גם כן. לדברי קרן, הוא עצמו החליט לסרב להישמע להנחיות המדינה, נוכח העובדה שמדובר בהחלטה מופרכת. במועצת שער הנגב לא יגבו תשלום מהתושבים.
"אני קיבלתי החלטה שגם אם אשלם לאחר מכן כל מחיר שיהיה, לא אתן לפליטים בארצם לשלם. זה לא משהו לגיטימי שיקרה, איך מישהו מעלה על דעתו שאגבה ארנונה מתושב שלא נמצא בביתו?", ציין קרן, שפנה גם לשרי הממשלה בניסיון לבקש עזרה. "חלק מהשרים שותפים אמיתיים, ומתקשרים כל יום ושואלים במה אפשר לעזור".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוט הגיבורים שלחו הודעה על פתיחת ערוצים בגלל המצב ואחרי (ל"ת)
    נעימה 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדינה הזויה
    אנה שין 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אוהבת את מולדתנו הקטנה , עם אנשיה הטובים , אבל הביורוקרטיה אצלנו הזויה ...
    סגור