משפט

אגד נושמת לרווחה: זה מה שהוחלט בתביעת הענק נגדה

אחרי 10 חודשים, בית המשפט המחוזי בלוד מחק בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד אגד על הסף מן הטעם שהיא אינה מתאימה להידון כתובענה ייצוגית
מערכת ice | 
אגד ותביעת הענק (צילום יחצ, freepik, pexels)
בית המשפט המחוזי בלוד מחק על הסף בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד אגד מן הטעם שהיא אינה מתאימה להידון כתובענה ייצוגית. בקשת האישור הוגשה בדצמבר 2022 לאחר שהושלמה עסקת רכישת מניות אגד על ידי שותפות של קיסטון וקרנות המורים והגננות.
בקשת האישור הוגשה על ידי שלושה מבקשים, אשר היו חברים באגודה השיתופית של אגד (טרם שהפכה אגד לחברה), עד לפרישתם מהאגודה השיתופית (בשנים 2003, 2016 ו-2018 לפי הענין).
המבקשים טענו, בין היתר, כי בעת פרישתם מהאגודה השיתופית מנייתם שנפדתה על ידי האגודה השיתופית לא נפדתה בשוויה האמיתי, וכי חברי הקבוצה שהיו חברים באגודה השיתופית החל משנת 1989, זכאים לקבל מניות בהיקף דומה להיקף שחולק לבעלי המניות באגד היום, ולמי שהיו בעלי מניות במועד הקובע על פי ההסדר על פיו הפכה אגד מאגודה שיתופית לחברה, או את שווין של המניות הללו.
 
בית המשפט המחוזי בלוד דן בבקשתה של אגד למחיקת הבקשה על הסף. במסגרת ההחלטה עמד ביהמ"ש על כך כי מחיקה על הסף הינה סעד קיצוני וחריג הניתן במשורה, ורק מקום בו ברור כי המבקש לא יוכל לקבל סעד אף באם יוכיח את מלוא עילות תביעתו ואת מלוא עובדות כתב התביעה. לא כל שכן, ביהמ"ש עמד על כך כי בתי המשפט נוהגים ביד קפוצה שבעתיים בבקשות לסילוק על הסף של בקשות לאישור תובענה ייצוגית ועושים כן רק כאשר מועלית טענת הגנה אשר ניתן להכריע בה בקלות יחסית או כאשר יש בה כדי לשמוט את הקרקע תחת בקשת האישור כולה.
לאחר שסקר את הטענות שהעלו הצדדים, קבע ביהמ"ש כי אין לאשר את התובענה הייצוגית ודינה להימחק, מן הטעם כי היא אינה מתאימה להידון כתובענה ייצוגית. כמו כן חייב ביהמ"ש את המבקשים, ביחד ולחוד, בהוצאות הבקשה בסך של 15,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה