משפט

נסעה בנתיב תחב"צ, התנגשה באוטובוס - ותקבל פיצויים במאות אלפי שקלים

חברת הביטוח 'הראל' תפצה את תושבת ירושלים (65) ביותר מ-200 אלף שקלים, אחרי שזו עשתה תאונת דרכים במסגרתה עקפה  את הרכב לפניה, תוך שימוש בנתיב הנגדי המיועד לתחבורה הציבורית, ואוטובוס שנע בנתיב הנגדי התנגש חזיתית ברכבה
מערכת ice |  1
תאונת דרכים-אילוסטרציה (צילום freepik)
חברת הביטוח 'הראל' תפצה את תושבת ירושלים (65), אחות רחמנייה בבית חולים, שנפגעה בתאונת דרכים, ביותר מ-200 אלף שקלים, וזאת במסגרת חבותה מפוליסת ביטוח החובה אותה רכשה האישה לרכבה. 
על פי התביעה, אותה הגיש עו"ד איתמר בן עמי, נגד חברת הביטוח 'הראל', התאונה אירעה לפני כשנתיים, בעת שמרשתו נהגה ברכבה בכביש עירוני בדרך חטיבת ירושלים (כביש 61) בירושלים.
עקב תנועה איטית, החליטה התובעת לעקוף את הרכב לפניה, תוך שימוש בנתיב הנגדי המיועד לתחבורה הציבורית. בטרם השלימה את העקיפה, אוטובוס שנע בנתיב הנגדי במהירות מופרזת, ובלם מאוחר מדי, התנגש ברכבה, בתאונה חזיתית. 
התאונה ארעה באימפקט נמוך, בשל בלימות החירום של שני כלי הרכב. הנהגת יצאה מרכבה, ולמרות האימה הגדולה, חשה כי לא נפגעה במידה שתצדיק פינוי באמבולנס. תחת זאת, פנתה הנהגת באופן עצמאי ומיידי, לקבלת טיפול רפואי במרפאת 'הטורים' של קופת החולים מאוחדת בירושלים, שם גם החלה לחוש כאבים עזים בראש ובצוואר, הטיפוסיים לפציעה מסוג 'צליפת שוט'.
לדברי עו"ד בן עמי, פציעה מסוג 'צליפת שוט' טיפוסית לתאונות דרכים, מלפנים ומאחור. בתאונות שכאלה, הגוף חווה טלטלה עזה, מהירה ופתאומית, וכתוצאה מכך, עמוד השדרה עובר תנועה מהירה המדמה צליפת שוט, כשהראש מהווה את המשקולת שבקצה השוט. לדבריו, כתוצאה מהמתיחה הפתאומית של עמוד השדרה, נגרמות פעמים רבות חבלות באזור הצוואר, הכרוכות בכאבים עזים, ולעיתים אף בנכות לכל החיים.  
עו"ד איתמר בן עמי (צילום: יונית שילר)
על פי התביעה, מאז התאונה עברה התובעת טיפולים רבים. היא סבלה תקופה ממושכת מסחרחורות, בחילות, בעיות בשיווי משקל, כאבי ראש, כאבים בצוואר, בכתף ובשכם השמאלית, באגן ובברכיים. בנוסף לכך, החלה התובעת לחוש התקפי חרדה, פלאשבקים ובעיות שינה, הטיפוסיים לפוסט טראומה, ובשל כך נצרכה לטיפול נפשי. 
בנוסף נטען תביעה, כי מעת התאונה החלה התובעת להתקשות בביצוע עבודתה כאחות רחמנייה בבית חולים, שכן מקצוע זה דורש שעות עמידה והליכה ארוכות, וכן ריכוז לאורך זמן רב וחוסן נפשי. בשל מצבה, כך נטען, נאלצה התובעת להיעדר רבות מעבודתה לצורך קבלת טיפולים רפואיים.
מנגד, הגישה חברת הביטוח 'הראל' כתב הגנה, שבו נטען כי האישה סובלת מחבלות קלות שלא התגבשו לכלל נכות, ובשל קרבתה לגיל הפרישה, מגיע לה פיצוי נמוך עבור כאב וסבל בלבד.
לדברי עו"ד בן עמי, טענות הצדדים לא נגעו לאחריותה של הנהגת לתאונה, משום שהחוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים הנהוג בישראל (הפלת"ד), כלל לא עוסק באחריות לתאונה, וכל נפגע, גם אם הוא האשם העיקרי להתרחשותה, מפוצה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב שבו נסע. 
עקב המחלוקת שהתגלעה בין הצדדים, הורה ביהמ"ש השלום בבת ים על מינוי מומחים רפואיים מתחום האורתופדיה והפסיכיאטריה, שבדקו את התובעת. על סמך חוות דעתם, אשר קבעה כי האישה אכן סובלת מנכויות נפשיות וגופניות קלות עקב התאונה, הגיעו הצדדים לפשרה מוסכמת. 
על פי הסכם הפשרה, שנחתם בין עו"ד בן עמי לחברת הביטוח 'הראל', נאותה חברת הביטוח לפצות את התובעת בסכום של 217 אלף שקלים. כבוד השופטת רונית אופיר מבית משפט השלום בבת ים, נתנה להסכם הפשרה תוקף של פסק דין מחייב.
לדברי עו"ד בן עמי, פיצויים מתאונת דרכים נקבעים לא רק על סמך שיעורי הנכות שהותירה התאונה בתובע, אלא גם בהסתמך על גילו, הכנסתו, וכן על המידה שבה עלול להיפגע עיסוקו בעתיד, מעצם הנכות שנכפתה עליו. ככל שגילו של התובע צעיר יותר, והכנסתו גבוהה יותר, כך הפיצוי שייקבע לו לבסוף, על סמך הנכויות הקיימות, עשוי להיות גבוה יותר. 
"במקרה זה, עקב היותה של התובעת על סף גיל הפרישה, ובשל עיסוקה כאחות, שהשכר בצדו ידוע כלא גבוה במיוחד, הפיצוי אותו קיבלה לבסוף התובעת, נחשב למכובד מאד" אומר עו"ד בן עמי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך יודעים שנע במהירות מופרזת? יש הוחכות? (ל"ת)
    פליצ 10/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור