משפט

פרשת עמוס לוזון מסתבכת: זה הצעד חסר התקדים של השופט

אותו שופט מחוזי, שבנו נעצר בחשד לסחיטה באיומים של איש העסקים באמצעות הסרטון המיני, על פי הדיווח התקשר למפקד היחידה החוקרת ירון בן דוד כשנודע לו שבנו ייעצר והוא ביקש ממפקד היחידה לשחרר אותו במעצר בית. בן דוד שהופתע מהשיחה השיב: “כבודו, ננהג בו כמו כולם, הוא יקבל יחס כמו כולם”
מערכת ice |  3
עמוס לוזון (צילום תומר רוטנברג)
פרשת עמוס לוזון ממשיכה להסתעף ואירוע חריג מהחקירות נחשף לראשונה אמש (שלישי) על ידי כתב הפלילים של חדשות 13 אלי סניור. הקטין שנחקר בחשד לסחיטת איש העסקים באמצעות סרטון מיני שלו בבריכת השחייה בביתו בארסוף, שהוא גם בנו של שופט במחוזי שאף ישב בחדר החקירה בזמן שבנו נחקר, הגדיל וביצע מעשה חריג וחמור כשהתקשר לקצין בכיר במשטרה, מפקד היחידה החוקרת, ניצב משנה ירון בן דוד, כדי להשפיע על דעתו.
סניור ציין כי המעשה מנוגד לכללים אתיים בסיסיים, כאשר תיקים של היחידה עשויים להגיע לפתחו של אותו שופט מחוזי, שלפי הדיווח התקשר לבן דוד כשנודע לו שבנו ייעצר והוא ביקש ממפקד היחידה לשחרר אותו במעצר בית. בן דוד שהופתע מהשיחה השיב: “כבודו, ננהג בו כמו כולם, הוא יקבל יחס כמו כולם”,

קצינים בכירים היו "בהלם" לדברי סניור מהמהלך של אותו שופט וטענו: “התנהגות על גבול שיבוש חקירה, ממתי שופט מתקשר לקצין משטרה? ממתי פונים בכלל למפקד יחידה? אם מחר הוא יצטרך לפסוק בענייני היחידה, מה יגידו?”, הנושא הפך לחם ביותר על סדר היום של השוטרים בתחנה.
עו”ד עופר ברטל שמייצג את הקטין טען: “לפי החוק, לפני החלטה של קצין ממונה לעצור אדם, הוא זכאי לנסות ולשכנע אותו שלא לעשות כן. כיוון שמדובר בקטין, זכות זו מסורה להורים, וכך נהג השופט, שטלפן לקצין כאבא. השיחה הייתה קצרה ועניינית, השופט הציג לקצין את חלופת המעצר ואת יתרונותיה, הקצין שמע והבהיר שהחליט לעצור את הבן”
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לשופטים אין גבולות
    Usa 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשופטים מותר הכל וכי מה יעשו להם ? הרי הם השלטון והם הדיקטטורים ועל פיהם יישק כל דבר. גם אינם פוסלים עצמם מלדון בעניינים משפטיים גם אם הם בניגוד עניינים. צריך את הרפורמה המלאה עכשיו. רק חבל שהתבוסתן נתניהו הוא ראש הממשלה , אם יריב לוין היה בתפקיד הרפורמה הייתה נחקקת מזמן.
    סגור
  • 2.
    לפטר מידית את השופט!
    צפה 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התנהגות כזו של שופט היא חרפה ויש לפטרו מידית מתפקידו כשופט.
    סגור
  • 1.
    בן של שופט
    דידי 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עו"ד עופר ברטל!!! מעניין איזו טובת הנאה יתן לך השופט שהגנת על מעשיו....
    סגור