משפט

הוסגר לארה"ב "מלך העגלות" הישראלי שעשה מיליונים וניצל צעירים

שי כהן, תושב קריית ביאליק, מואשם שניהל עסק משגשג של מכירות בדוכנים ועגלות בקניונים, ובדרך ניצל את עובדיו הישראלים שלא קיבלו שכר מינימום, הונה את הרשויות והשיג אשרות כניסה במרמה. צפוי למאסר של עד 20 שנה
מערכת ice |  3
ניידת משטרה בניו יורק (צילום unsplash)
כתב אישום הוגש בארה"ב כנגד ישראלי תושב קריית ביאליק, בגין ניהול רשת מכירות בעגלות בקניונים, וזיוף והשגת אשרות כניסה לארה"ב במרמה, תוך הונאת רשויות המס וניצול עובדים.
בקשת ההסגרה של הנאשם, שי כהן, הגיעה כבר לפני כשש שנים. הוא מואשם כי יחד עם שותפים סייעו להביא לארה"ב עובדים מחו"ל, רובם מישראל, תוך השגה במרמה של ויזות תייר והצגת שווא של מטרת הגעתם למדינה.

העובדים הועסקו במכירות בעגלות ודוכנים בקניונים בווירג'יניה ומרילנד וקיבלו את שכרם במזומן, על מנת להעלים מס. השותפים שפתחו חברות קש לעסקיהם, סיפקו גם מגורים לעובדים.
לפי משרד המשפטים האמריקאי כהן העסיק בארה"ב עשרות עובדים, שלא זכו לשכר מינימום ולא שולמו מיסים כחוק עבור עבודתם, וזאת למרות שהרוויח מהמכירות קרוב ל-4 מיליון דולר. לפני כעשר שנים, בעת ששהה בישראל, נודע לכהן כי הרשויות בארה"ב החלו בחקירה נגדו ולכן לא שב לאמריקה.
לפני כשנתיים נעצר כהן בישראל בעקבות בקשת ארה"ב להסגרתו, וכעת הוא הוסגר לוירג'יניה והוגש נגדו כתב אישום. האישומים נגדו כוללים קשירת קשר לעבור עבירה נגד המדינה, הבאת זרים למען רווח כלכלי, עידוד זרים להיכנס באופן לא חוקי ולעבוד בארה"ב עבור בצע כסף, הלנת מהגרים לא חוקיים וכן הלבנת כספים. העונש המירבי על כל האישומים עלול להגיע עד 20 שנות מאסר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תוכלו
    שמ 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשאיר אותו אצלכם? לתמיד? יכול לחלק מגבות ושמיכות בעגלות שהיו לו בבית הכלא.
    סגור
  • 2.
    הישראלים עושים לנו בושות בכול העולם
    מיכה 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחרי מתפלאים למה שונאים אותנו בעולם
    סגור
  • 1.
    ויזות
    חנה 08/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכולם מתפלאים למה לא נותנים ויזות לישראלים. מלבד העובדה שמוציאים שם רע.
    סגור