משפט

האם המקורב של מיקי זוהר עבר על חוק הבחירות?

תלונה הוגשה לוועדת בחירות בעקבות עבירה לכאורה במערכת הבחירות בקריית גת: "כפיר סויסה מטעה את הציבור בכוונה תחילה"
מערכת ice |  3
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
תלונה לוועדת הבחירות הוגשה אמש (חמישי) בעקבות הטעייה לכאורה מצדו של כפיר סויסה, מנכ"ל משרד התרבות והספורט לשעבר, שפרסם עיוות של סקר מטעם הליכוד. סויסה מקורב לשר התרבות והספורט מיקי זוהר, תושב העיר קריית גת שנחשב פטרונו הפוליטי, שגם מינה אותו למנכ"ל משרדו לאחר מינויו לשר.
לפי התלונה נגדו, סויסה יצר כביכול מצג שווא והשתמש בנתונים בצורה שלדברי המתלוננים מניפולטיבית. בסקר נשאל האם במצב בו כל המתמודדים פורשים ונשארים במרוץ רק הוא וראש העיר המכהן דהרי, כיצד יצביעו. לעומת זאת, בפרסומים של הסקר, סויסה אינו מציג את השאלה שנשאלה ומציג מצג שווא כאילו הפער בינו לבין ראש העיר מכהן צמוד.
 
לפי חוק הבחירות (דרכי תעמולה)- "המפרסם סקר בחירות יפרט את השאלות שנשאלו בסקר. לכאורה כפיר סויסה לא עמד בסעיפים נוספים בהוראת החוק. כך נכתב בתלונה שהגיש תושב העיר: "מר כפיר סוויסה שאינו מצליח לגייס מס' מספיק של קולות על מנת לגבור על יתר המתמודדים, מטעה את הציבור בכוונה תחילה".
עוד מהתלונה שהוגשה נגד סויסה: "מר כפיר סויסה , יוצר מצג שווא, פוגע באינטליגנציה של שאר המתמודדים ושל הציבור בעיר קרית גת, ומציג עצמו כמועמד מוביל לתחרות מול ראש העיר המכהן, כאשר מצב זה אינו נכון כלל וכלל, הנתונים אותם מציג מתייחסים רק לשאלה של באם יהיה סיבוב שני ויהיו רק שני מתמודדים ראש העיר המכהן ומר כפיר סויסה במי תבחרו , ומעמיד את הציבור מול תמונה כאילו על מנת להחליף את ראש העיר המכהן עליהם לבחור במועד שכביכול החזק ביותר היום, כאשר הוא בכלל לא בראשית הטבלה ואחוזי הבחירה בו נמוכים בהרבה ממה שמצויין בסקר ובפרסומים שלו".
"אי לכך ובהתאם לזאת ולאסמכתאות המצ"ב, אבקש כי חברי הוועדה והיושב בראשה יורו למר כפיר סויסה לפרסם תיקון לפרסום בתנאים העומדים בסעיפי החוק הרלוונטיים , וכן לפרסם הבהרה בנוגע לנתונים אותם הוא פרסם"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי זה בכלל כפיר סויסה? מי מריץ אותו?
    סכנה סכנה סכנה 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה כסף שופכים עליו? כנראה שזה רק קצה הקרחון. מיקי זוהר שהוא בין המריצים את כפיר סוויסה שלמעשה יהיה הבובה שלו בעירייה אם יזכה אמר שהוא חי לפי העיקרון של שלושת הכ''פים. כוח כסף וכבוד. דיבור של עבריינים. מטריד ומדאיג. אבל עכדיו מצא לו את הכ''ף הרביעית כ. סויסה... נקווה שיכפכפו מכאן כי העם לא רוצה רודפי בצע כבוד כסף וכוח. כבר לגמרי עדיף כל אפשרות אחרת. שישאר דהרי.
    סגור
  • 2.
    שערורייתי
    YBD 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לתושבי קריית גת העומדים על המשמר מול שרלטני הפוליטיקה המקומית. חזקו ואמצו ואל יחת לבכם
    סגור
  • 1.
    בושה!
    רפאל 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא יעשו בשביל לחזק עצמם בנקודות מפתח ברחבי הארץ?
    סגור