משפט

החוב לכביש 6 צפון תפח, והפעם העליון דורש תשובות

עוד חוב של כביש 6 צפון גדל מכמה שקלים לחוב של מאות שקלים, והפעם הנהגת החליטה לעתור לעליון, והשופט סולברג מבקש לדעת מהם הליכי הגבייה של החברה מרגע הולדת החוב ועד פתיחת התיק בהוצאה לפועל
מערכת ice |  3
כביש 6 (צילום פרטי עריכה אייס)

החובות לכביש 6 חוצה צפון עולים מדי פעם לכותרות, לאחר שחוב קטן של כמה שקלים יכול לגדול תוך תקופה קצרה גם למאות שקלים, ואפילו עד כדי הוצאה לפועל. הפעם השופט סולברג בעליון אולי יעצור את "החגיגה" כאשר הכריע בעתירה כי הוא מעוניין שהחברה תתמקד בתשובתה על הליכי הגבייה מרגע שהחוב נוצר ועד פתיחת תיק בהוצאה לפועל.

מה עומד מאחורי העתירה? נהגת תושב קיבוץ בצפון הגישה עתירה נגד חברת כביש 6 חוצה בישראל בטענה כי חוב של 5 שקלים תפח ליותר מ-600, כך דווח ב-מיינט קריות, בעתירה נרשם כי "חברת כביש 6 חוצה ישראל תובעת מאז הקמתה יותר מ-36,000 נוסעים בגין חובות זעומים של שקלים בודדים כמו במקרה של הנהגת שעתרה לבית המשפט וכי פתיחת הליכי הוצאה לפועל בגין סכום של 5 אינה סבירה ואינה מידתית.
 

טענה נוספת של העותרת הייתה שנוסעים רבים כלל לא מודעים לכך שמדובר בחברה אחרת שמפעילה את הכביש מאשר זאת שמפעילה את יתר המקטעים ונדרש לעשות לנסיעה בו מינוי נפרד, לטענת העתירה החברה לא עשתה מאמץ כדי להסביר שמדובר בחברה שונה.
 


מנגד החברה פתחה בהליכי גבייה אגרסיביים נגד נהגים על סכומים זעומים ופתחה עשרות תיקי הוצאה לפועל נגד נוסעים שלא שילמו מבלי שיש בידם אינדיקציה שהחייבים מודעים לכך וזאת למרות שיש דרכים אחרות לגביית חובות אלה.
 

מחברת כביש 6 צפון נמסר למיינט כי "חמש ערכאות שונות דחו בעבר את טענות המבקשת. נדגיש כי ב11 ביוני 2023 העיר הרכב 3 שופטים בבית משפט עליון כי ככל הנראה טענות המבקשת לא מצדיקות קבלת רשות ערעור. יודגש, כי החברה מנהלת הליכי גבייה מול לקוחותיה ע״פ החוק. החברה שבה ומפצירה בנוסעים בכביש הירשמו עוד היום כמינויים באתר כביש 6 חוצה צפון והימנעו מחובות מיותרים".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא מצליחה להבין למה לא לעשות את כל הגביה דרך כביש 6
    שואלת 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואז שהחברות יתחשבנו ביניהן... למה לבלבל את הנהגים??
    סגור
  • 2.
    כביש
    שמולאן קיצוני 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כביש 6 חוצה צפון הוא בעייתי לא שילמת כבר מטפלים את המחיר וכו מה קורה עם כביש 6 חוצה ישראל למה עדיין משלמים כסף
    סגור
  • 1.
    כביש 6
    רוני 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לבית המשפט העליון כביש 6 זו חברה דורסנית שתוציא לאזרח את הנשמה ובחמדנות תעשה הכל לגבות כמה שיותר ללא כל התחשבות ולעיתים כנראה גם ללא בסיס
    סגור