משפט

אפי נוה: "אני לא השליח של יריב לוין, הרפורמה שהוצגה שגויה"

עו"ד אפי נוה שנתמך על ידי חוגי ימין בהתמודדותו על חזרה לראשות לשכת עורכי הדין, מכחיש שיתוף פעולה עם שר המשפטים: "זה ספין, לדעתי הרפורמה צריכה ללכת למקום אחר לגמרי ולהתחיל במשטרה ובפרקליטות"
מערכת ice |  3
אפי נוה (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
עורך הדין אפי נוה, מי שהושעה בעבר מראשות לשכת עורכי הדין בעקבות פרשת "מין תמורת מינוי", ומי שהורשע בשנה שעברה בעבירות כניסה ויציאה מישראל ובקבלת דבר במרמה, מתמודד שוב לתפקיד. נוה מתקבל בברכה על ידי חוגי הימין הרואים בו כתומך במהפכה המשפטית.
בריאיון ל"פגוש את העיתונות" הערב (מוצ"ש) בקשת 12, הכחיש נוה כי הוא משתף פעולה עם שר המשפטים יריב לוין: "אני לא השליח שלו במלחמה הזאת, לא הייתי וגם לא אהיה. אין לי שום כוונה ושום רצון להתנצל, מדובר פה בספין שהיריבים שלי הדביקו לי. אני חושב שהרפורמה, כפי שהוצגה - שגויה. היא צריכה ללכת למקום אחר לגמרי, ולהתחיל במשטרה ובפרקליטות, שם יש תיקים ששוכבים 10 שנים ולא מתקבלת בהם החלטה".

לגבי הרכב הוועדה למינוי שופטים אמר נוה: "לא צריך להשתנות, ההרכב הזה הוא נכון ומאוזן. אני לא רוצה שרק פוליטיקאים יבחרו את השופטים. הייתי בוועדה, הגורמים המקצועיים היחידים הם השופטים ועורכי הדין. הפוליטיקאים בוועדה לא עושים שיעורי בית כמונו, הם לא יודעים להתמודד עם חוות הדעת המקצועיות. מה שמעניין אותם זה פחות או יותר המוצא של המועמד והשיוך הפוליטי שלו".
נוה גם מתח ביקורת על היועמ"שית גלי בהרב-מיארה: "היום אנחנו במצב שיועצים משפטיים מתבלבלים וחושבים שהם מחליפים את השרים".
על פרשת הקשר לשופטת אתי כרייף, עליה נחקר (אך לבסוף לא הועמד לדין) ובעטיה נאלץ לפרוש, אמר נוה: "טעיתי. שגיתי. לא הייתי מושלם. שילמתי מחיר שאף אחד לא שילם מחיר כמותו. הפרטיות שלי נרמסה, החיים הפרטיים שלי הפכו לנחלת הכלל ובסופו של יום לקחו לי ארבעה מכשירי טלפון בשיא כוחי, בדקו אותם ולא מצאו שום דבר. כל מה שנמצא זה שהנישואים שלי לא היו במיטבם. היה לי קשר שנתיים לפני שנבחרתי לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין עם עורכת דין, זה קשר לגיטימי. אמר לי נשיא של בית משפט מכהן שאם זה כל מה שמצאו אצלי מגיע לי תעודת יושר".
"הכרתי את כרייף שנתיים לפני שנבחרתי לתפקיד" המשיך נוה. "כאשר היה בינינו קשר לא היא ולא אני ידענו שאהיה ראש לשכת עורכי הדין. כשנבחרתי לתפקיד ואתי הגישה מועמדות לשיפוט לא הייתי חבר בוועדה שבחרה בה. הקונספציה היא שרוחי ריחפה על הוועדה, שבה ישבו 8 חברים, בהם, נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים דאז איילת שקד. אתי כרייף הייתה בובה על לוח השחמט כשהמטרה הייתה אני. כל מה שמצאו זה אתי כרייף. ועדה טובה בחרה בה. אם רוחי ריחפה אז יש בעיה עם הוועדה. לא קיבלתי הנחה, התיק הזה נסגר מסיבה אחת - הבינו מה תהיה התוצאה שלו. אפשר לספר סיפורים עד להודעה חדשה, אבל אם שי ניצן וחבריו היו חושבים שאפשר להרשיע אותי, הם היו מנהלים את התיק הזה עד הסוף".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפי יונר
    יוסי 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש להקיא אנשים משוקצים כמוהו מהחברה ולא לתת במה למושחתים
    סגור
  • 1.
    זה עניין של אמונה !! השאלה היא אם להאמין לך ???????? (ל"ת)
    יוסיפון 06/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עד כמה אפשר עוד להזנות את מקצוע עריכת הדין (ל"ת)
    שמעון הצדיק 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור