משפט

קרדיט סוויס תפצה בכמיליארד דולר מיליארדר גאורגי שאיבד את הונו

בתוך שלל התביעות נגד קרדיט סוויס, הבנק ייתן את הפיצוי הגדול ביותר ככל הנראה, לראש ממשלת גאורגיה לשעבר. הבנק מתכוון לערער
מערכת ice | 
בנק קרדיט סוויס (צילום shutterstock)
בנק קרדיט סוויס חויב אתמול (שישי) לשלם סכום של 926 מיליון דולר לראש ממשלת גאורגיה לשעבר, בעקבות כך שאיבד חלק מהונו בקריסת הבנק. כך על פי בפסיקת בית המשפט בסינגפור.
בית המשפט המסחרי הבין-לאומי של סינגפור פסק כי בנק קרדיט סוויס לא פעל בתום לב והזניח את השמירה על נכסיו של בידזינה איוואנישווילי בקריסה של הבנק השוויצרי, שנרכש לבסוף על ידי המתחרה UBS
קרדיט סוויס הודיעה כי תערער על ההחלטה.
איש העסקים והמיליארדר איוואנישווילי, שכיהן כראש ממשלת גאורגיה קצת יותר משנה בין 2012 ל-2013, הפקיד 1.1 מיליארד דולר בבנק קרדיט סוויס בשנת 2005. עורכי הדין שלו אמרו כי המחדלים של קרדיט סוויס הובילו לניהול כושל שהדרדר להפסדים משמעותיים.

בפסק הדין שפורסם אתמול, אמר בית המשפט שהבנק כן לא הצליח לשמור על נכסיו של איוואנישווילי, ועל הבנק היה להרחיק מניהול הכסף את אחד מהיועצים ב-Credit Suisse Trust בסינגפור, שהורשע מאוחר יותר בהונאה.
אותו יועץ בשם פטריס לסקאודרון, הורשע על ידי בית משפט בשוויץ בשנת 2018 בזיוף חתימות של לקוחות, כולל איוואנישווילי, במשך תקופה של שמונה שנים. הוא הודה שזייף עסקאות והסתיר הפסדים בתוכנית שהכניסה לו עשרות מיליוני פרנקים שוויצריים. הוא שוחרר ב-2019 והתאבד ב-2020.
אך כאמור הבנק מתכוון לערער ואמר כי "פסק הדין שפורסם היום שגוי ומציב בעיות משפטיות משמעותיות מאוד", נכתב בהצהרה. "Credit Suisse Trust Limited מתכוונת להמשיך בערעור במרץ".
הבנק מערער גם על פסק דין נוסף הקשור לניהול נכסיו של איוונישווילי. בית משפט בברמודה קבע במרץ 2022 כי לאיוואנישווילי ולמשפחתו מגיעים פיצויים של כ-600 מיליון דולר מזרוע הביטוח המקומית של קרדיט סוויס.
דובר מטעם איוונישווילי בירך על ההחלטה בסינגפור: "למרות פסק הדין בברמודה בשנה שעברה וההודאה בהפרת חובה במהלך המשפט בסינגפור, קרדיט סוויס המשיכה לסכל את המאמצים של לקוחותינו לבקש פיצוי על הפשעים שביצעו עובדיה", אמר הדובר. "אנו מצפים מקרדיט סוויס לציית במלואו לפסק הדין ולבסוף לקבל אחריות על כישלונותיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה