משפט
רמי לוי מסתבך: זו התביעה הייצוגית שהוגשה נגדו
תביעה ייצוגית הוגשה נגד ישראייר - חברת התעופה שבבעלותו של לוי, בטענה שהחברה לא מספקת לינה ללקוחותיה שהטיסה שלהם בוטלה או עוכבה
הסיפור הוא כזה: נוסע הזמין טיסה לדובאי דרך חברת ישראייר, כחלק חבילת נופש הכוללת גם שהייה במלון למשך שני לילות. לצערו הטיסה שלו עוכבה, מה שאילץ אותו להזמין לילה נוסף במלון. כשפנה עם הבקשה לעזרה לחברת התעופה, שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי לוי, התגובה שהוא קיבל הייתה: "אנו לא מספקים לילות נוספים, השהייה היא על חשבונכם, השינוי בוצע על הטיסות בלבד".
האירוע הוביל להגשת תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל־אביב נגד ישראייר, כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב". כך נכתב בתביעה, אותה הגיש משרד עו"ד רפפורט לוין ביטון: "עניינה של בקשת אישור זו פשוט. לפי חוק שירותי תעופה, נוסע שטיסתו מעוכבת בפרק זמן של מעל חמש שעות והוא מועבר לטיסה אחרת, או נוסע שטיסתו בוטלה, זכאי לקבל מהמשיבה שירותי לינה, קרי, כי המשיבה תישא בעלות המלון הנדרשת עבור אותו נוסע, וזאת לאור העיכוב בטיסה או ביטולה".
עוד נכתב בתביעה: "למרות שמדובר בהוראות חוק פשוטות, המשיבה החליטה להנהיג מדיניות הפוכה, הקובעת, שחור על גבי לבן, כי במקרים שבהם לקוחותיה נדרשים לשהות נוספת בעקבות שינוי בטיסות שרכשו, המשיבה לא תישא בעלות זו אלא היא תשולם על ידי הנוסע. דברים אלו לא רק מופיעים מפורשות במסמכי המשיבה, אלא יושמו כלפי המבקש, תוך שהובהר לו, כי לאחר שטיסתו בוטלה, הוא אחראי לשלם עבור לילה נוסף אותו נדרש לבלות בחו"ל".
עו"ד אדם לוין ממשרד עורכי הדין רפפורט, לוין וביטון: "החוק קובע מפורשות כי נוסעים, שטיסתם מעוכבת או מבוטלת, בתנאים הקבועים בחוק, לא נדרשים לשאת בעלויות העיכוב או הביטול, לרבות עלויות לינה, שנכפו עליהם. אנו סמוכים ובטוחים כי בקשת אישור תובעתנו הייצוגית תוביל לקיום הדין ולשמירה על זכויות נוסעיה של 'ישראייר', ותרתיע אותה מפגיעה נוספת ודומה בנוסעיה".
עוד ב-
עורכי הדין ממשרד עורכי הדין רפפורט, לוין וביטון (צילום: מיקה סלומון)
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(47):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
38.חוצפהיוני 05/2023/29הגב לתגובה זו0 0חוצפה של חברת התעופה, "הרצחת וגם ירשתה"?סגור
-
37.בית המשפט ימצא את הדרך לפסוק לטובת הממוןKLM 05/2023/28הגב לתגובה זו0 0כרגילסגור
-
36.מה חשבתםחיים 05/2023/26הגב לתגובה זו0 0רמי לוי רמאי לוי ידועסגור
-
35.חברה פח ! אסור לסמוך על טיסות ישראיירנכוויתי גם 05/2023/24הגב לתגובה זו1 0חופשה של 4 ימים הפכה ל 3 בגלל עיכוב של 10 שעות בטיסה !סגור
-
34.ישראייר חברת פח המתנהלת מול לקוחותיה בניגוד לחוק (ל"ת)לא פראייר 05/2023/23הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
33.שיטת מצליחעדי 05/2023/23הגב לתגובה זו2 0חברת פח החושבת שהיא יכולה לזלזל בחוק ולקוות שלא יתבעו אותהסגור
-
32.חברה גרועה ביותרם 05/2023/23הגב לתגובה זו2 0צריך להחרים את החברה הזאת לא שווה את הכסף אין שום אחריות כלפי הנוסעים פשוט מי שמוכן להיות פראייר ולשלם "זול" שלא יתפלא שזה השירות שהוא יקבלסגור
-
31.מה נסגר ברור שהחברה משלמתשולה 05/2023/23הגב לתגובה זו2 0יש .חוקים מנסה לייצר משהוא אחר ..חברת תעופה זה לא שוק ...סגור
-
אף אחד לא רואה את התמונה המלאהתיכנסו לפרופורציה 05/2023/23הגב לתגובה זו0 0מתי עודכן הנוסע בעיכוב? האם על פי חוק עיכוב של 5 שעות אכן דורש תוספת לינה? פיצוי? אם הגעת לשדה התעופה ורק אז הגיע העדכון (שהרי קשה לחזות עיכוב של מטוס לפני שמתחיל את הטיסה הקודמת שלו) האם תצא משדה התעופה למלון במלון ולחזור לשדה התעופה עוד חמש שעות?סגור
-
30.ישראררוני 05/2023/23הגב לתגובה זו1 3ישראר חברת פח כוס מים דבר מימלי אל מקבלים נו רמי לויסגור
-
29.אין גול לחזירותרון 05/2023/23הגב לתגובה זו3 2מה שמובן מאליו בכל חברת טיסה בינלאומית לא ברור לישראלים המכוער והתחמן? מאחל לישראייר הפסד צורב ויקר! ??סגור
-
28.אכלו לי שתו לי כשהייתי ילד קטןאני רפי לוי 05/2023/23הגב לתגובה זו4 0עכשיו אני אוכל לכם ושותה לכםסגור
-
27.גם אני הגשתי תביעה ייצוגיתאורן מצליח 05/2023/23הגב לתגובה זו0 1גם אני הגשתי תביעה ייצוגית נגד רמי לוי על שגבה ממני 6000 שקל במקום שישים שקל עבור חודש פלאפון הייתי נאיבי בזמנו לא הבנתי שהכול מושחת בבית המשפטסגור
-
26.לויגיל גל 05/2023/23הגב לתגובה זו0 5לוי לעולם לא יסתבך,,, מקסימום ישלם פיצוי,,, ואנו נמשיך לקנות ברמי לוי, האיש שלא אהב שגוזלים מהציבור והחליט לפתוח רשת מרכולים זה איש עם נשמה! קטן עליו.... ואתם תמשיכו לחפש אותו....סגור
-
25.זהווו החלטתי, אני לא טס בישראיירזאב 05/2023/23הגב לתגובה זו1 1אני רוצה דיילת לכל נוסע, פלוס טייס. אני ישראלי ואני יודע שמגיע לי הכווול.סגור
-
24.זילזול.ובריאותו. 05/2023/22הגב לתגובה זו1 0משתדל.לא להיתעסק עם רמי לוי .. כמה.שפחות.היתאכזבתי.מהיחס!ומהזלזול.קופיקס.וכו'..סגור
-
23.רמי לוי רוכש כל מה שזזהשטן מבגדד 05/2023/22הגב לתגובה זו6 2רמי לוי קונה הכל, עוד מעט יקנה גם את בתי המשפט(בעזרתם של לוין וביבי) ואז ייצא גדול והתובע ישלם גם את הוצאות המשפט..סגור
-
22.נופליםאזרח 05/2023/22הגב לתגובה זו1 0מלמעלה וגבוה נופלים קשה וחזק. לא לעולם חוסן.סגור
-
21.לרמי לוי יש רק פני תם, הבפנוכו ממש לאמרה 05/2023/22הגב לתגובה זו5 0גם אני מאוכזבת מישראיירסגור
-
20.לא טסים בישראיירשי רמת גן 05/2023/22הגב לתגובה זו6 0פעמיים עיכבו אותי .הייתי בן ערובה בתוך המטוס עד להמראה. ליוני הזמנתי ארקיע.יש להם שירות ווטסאפ מעולה.סגור
-
19.יחס לא הוגןסמדרא 05/2023/22הגב לתגובה זו4 1ישראר חברה חוצפנית ונצלנית לוקחים חופשה 5 ימים מקבלים 3 ימים ומשלמים הון אם היה אפשר לבטל לא היינו נוסעים איתםסגור
-
18.רמי לוי רע לישראלמשה 05/2023/22הגב לתגובה זו5 3המלך הוא ערום. רמי לוי מיתגלה כנצלן הגדול של ישראל.נר חנוכה לא הייתי נותן לו להדליק. משואה??סגור
-
למה (ל"ת)למה 05/2023/22הגב לתגובה זו0 1סגור
-
17.ישראייר - לא מגיבים לפניותצביקה 05/2023/22הגב לתגובה זו1 1כל הפניות לשירות הלקוחות של ישראייר - לא נענות בכלל ולא משנה סיבת הפניה. פניתי לישראייר בנושא פיצויי שנקבע בחוק, עקב איחור טיסה מעל 4 שעות. עד היום לא נעניתי למעט " הנושא בטיפול" - וחלפו מעל 4 חודשיםסגור
-
רמי לוי מתעלם באופן בוטה מפניות לקוחותיו!אפרים 05/2023/22הגב לתגובה זו3 1רמי לוי מזלזל בלקוחותיו ופשוט לא מתייחס לפניות. מקווה שהוא מודע לכך שיום אחד יקום מי שיתהפך עליו! לא מגיעים לאף מקום בגישה כזו.סגור
-
16.גם בסופר של רמי לוי השירות גרוע לא זול לא סחורה ולא נקי (ל"ת)מני 05/2023/22הגב לתגובה זו3 1סגור
-
15.לא מתקרב לשום דבר הקשור לרמי לאווי, גם אם ניתן חינם (ל"ת)Wallmat, u.s.a 05/2023/22הגב לתגובה זו0 1סגור
-
14.מחנות קטנה בשוק,לאימפריה? מוזר מאד. (ל"ת)דודו 05/2023/22הגב לתגובה זו1 1סגור
-
13.ישראיר = ישרבלוףישראלי 05/2023/22הגב לתגובה זו0 0המחיר לטיסה זולה שווה לחוסר בשירות ואיכפתיותסגור
-
12.ועל זה נאמר : עיןמרואה ואוזן שומעת ... והכול נרשם ..מנטליסטית 05/2023/22הגב לתגובה זו0 0וַיִּשְׁמַן יְשֻׁרוּן וַיִּבְעָט שָׁמַנְתָּ עָבִיתָ כָּשִׂיתָ וַיִּטֹּשׁ אֱלוֹהַ עָשָׂהוּ וַיְנַבֵּל צוּר יְשֻׁעָתוֹ.סגור
-
11.ישראייריוספה 05/2023/22הגב לתגובה זו7 0בדיוק כמו הסחורה בשוק רמי לוי. ירקות רקובים וסחורה לפני זריקה לפח.סגור
-
10.הולכים בעקבות המנהיג המושחתגל 05/2023/22הגב לתגובה זו8 1החוק אומרככה? אז מה? נעשה מה שטוב לנו. אם החוק אומר שאסור נשנה את החוק או נחליף את השופטים. מדינה מטורללת. אין דין ואין דיין.סגור
-
9.הועבר למחלקה המשפטית של אל על - אל על לא קשורה לסיפור (ל"ת)לוחם 05/2023/22הגב לתגובה זו3 0סגור
-
8.ישראיירדין דין 05/2023/22הגב לתגובה זו1 2מה רציתם שידאג לכם איפוא לישון. יש ספסלים בשדה התעופה.סגור
-
לישון על ספסל בשדהישראל 05/2023/23הגב לתגובה זו0 0זה שאתה תסכים לישון על ספסל בשדה תעופה לא אומר שמטוס שלם (200-250 איש) יסכימו גם...סגור
-
7.ישראייראזרחית 05/2023/22הגב לתגובה זו1 1איחורים בלי להודיע טיסה של שמונה בערב יוצאת ב12 בלילה מגיעים לשדה התעופה בחמש בערב לא קיבלנו הודעה על איחור מה איכפת להם שנשאר בשדה התעופה מחמש בערב עד 12 בלילה מעבירים אותנו ממקום למקום פעם שנייה רק איחורים מה אגיד אחשוב 10 פעמיים לטוס או לא לטוס איתםסגור
-
6.בסטה! (ל"ת)לואי 05/2023/22הגב לתגובה זו2 2סגור
-
5.יפה מאדטליה 05/2023/22הגב לתגובה זו4 0תביעה צודקת.סגור
-
4.ישראיירנועם 05/2023/22הגב לתגובה זו2 0כל מי שטס בישראייר מודע לחברת פח , ולא יכול להתלונן !! יודעים מראש שיש איחורים ושיבושים, המטוסים והצוותים חכורים מחברה אחרת, אז אין טיפשים מנוסעי החברה, הכל ידועסגור
-
3.דיני חוזיםאמנון דדון 05/2023/22הגב לתגובה זו1 4לא מדובר בהפרה תוך ניצול חולשה או מצב אלא קביעה חוזית שעל פיה נקבע מחיר הכרטיס יכל התובע לא להסכים לתנאים מראש או לשלם מחיר כרטיס גבוה יותר שמגלם את מחיר הביטוח למקרה זה היה וחפץ יכל לטעון שההסכם אינו חוקי ולעתור נגדו עוד בטרם הטיסה בלי קשר לעיכוב שהעם נוצר לכן אני רואה בתביעה תביעה קנטרנית שיש בה רצון לעשות הון ולא לתקן עיוותסגור
-
עבריתהקורא בקפה 05/2023/22הגב לתגובה זו0 0אדון "עו"ד" נכבד, אולי כדאי שקודם כל תלמד לפסק את הכתוב כדי שגם מי שאינו עו"ד יבין מה אתה רוצה!סגור
-
2.ותמשיכו להכפיש את אל על וחברות לואו קוסט עם שירות פחתום 05/2023/21הגב לתגובה זו0 1וביטולים :)סגור
-
1.איזה התפתחויות בדיוקא 05/2023/21הגב לתגובה זו1 7לקחתם את הטיסה הכי זולה והרי ידוע שהזול עולה ביוקר תשלמו טיסה יקרה שכוללת ביטוח כזה ואז תוכלו לדרוש אבל הטיסה הכי זולה היא בדיוק מהסיבות הללו זה בדיוק כמו טיסת צ'רטר אין לזה שום קשר עם המלון פשוט משווקים זאת כחבילה זה הכל סתם בזבוז זמן וכסף של הלקוח מה איכפת לעורך דין הוא מקבל את שכרוסגור
-
תגובה לדיני חוזים (3)הקורא בקפה 05/2023/22הגב לתגובה זו0 0ראה תגובתי לתגובתך מספר 3.סגור
-
לא קשור למחיר. יש חוק (ל"ת)אני 05/2023/22הגב לתגובה זו4 0סגור
-
וחוץ זה שאתה זומביביסט עילג, בדיוק כמו ביבייומי 05/2023/22הגב לתגובה זו2 1בעברית אילו התפתחויות, לא איזה התפתחויות!סגור
-
מתי הזומביביסטים ילמדו לקרוא ולהביןיומי 05/2023/22הגב לתגובה זו5 1יש חוק המחייב את חברת התעופה לפצות את הנוסעים במצב כזה. אגב, יוזם החוק הוא ... אחמד טיבי!סגור